Nytt kar!!! oh happy day!=)

Skulle egentlig på shoppingrunde på torsdag og hente 450 karet på fredag! Klarte ikke å vente- var å kjøpte bakgrunn, silikon,sand og en svær mangroverot i dag- og henter karet i morgen! Klarer ikke å gjøre annet enn å smile- nett som en unge på julaften!=)
Kom gjerne med plante tips og sammensetningstips av diverse.=)
Gratulerer! Det kiler i magen når jeg leser begeistringen din, det er jo så moro! Med så stort akvarium går ting greiere, og du kan velge litt fritt i både planter og fisk...

Som den lykkelige eier av 450 liter og alvorlig angrepet av plantedilla, iler jeg til og anbefaler næringssubstrat. I alle fall innerst bakerst der det muligens skal stå større planter, det er laaangt ned dit. Har lagt det i alle kar, og lært at det er lurt å ha et område med bare sand der maten faller og rundt innsuget til filteret, slik at det kan slamsuges grundig. Det må flytende næring til alikevel, fordi mange planter blåser i hva de står i og spiser fra vannet, men man slipper å stå på hodet mens man dytter på plass ynkelig små kuler til forhåpentligvis store og sultne planter. Har selv valgt å passe på at jeg har planter av begge slag, noen rotmonstre som Echinodorus og Cryptocoryne, og noen stengelplanter. Eller - mange av hver, om sannheten skal fram :o)

En annen anbefaling er en algeskrape av denne typen, og en laaang plantetang, er selv satt opp med usedvanlig lange armer og ben, men hadde ikke klart meg uten.

Og så fant du AF før du fikk akvariet! Så heldig var ikke jeg ;o)
He he=) ser at jeg kan få en alvorlig plantesyke jeg og!!! Men du og du- så flott det er med akvarie fullt av frodige grønne planter og sunne glade fisk!=)
Når det kommer til armlengde, er jeg nok ikke så heldig som deg! Ser for meg at jeg må investere i både snorkel og maske he he=) Skal absolutt kjøpe plantetang og substral! Det er det som er så utrolig bra med denne siden her- at man får så masse gode råd fra hyggelige folk!=)=)
Sitter bare her å bobler helt over av entusiasme!!!=)
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap