Blir fisk vant til mye oksygen i vannet?

Inaktiv bruker
som topic sier blir fisken vant med mye oksygen i vannet? hva skjer hvis jeg fjerner luft pumper og diffusere?
Det avhenger av hvilke fisker du har. I naturen så har jo de ulike biotopene kanske stor forskjell i oksygennivå i vannet. Avhengig av dette så har fiskene tilpasset seg oksygennivået. Fisk fra elver og områder med stryk og kraftig rennende vann krever mye oksygen, feks de fleste Pleco maller. Andre fisk som er tilpasset livet i stillestående pytter med lite oksygen greier seg med lite. Disse fiskene har gjerne da utviklet andre metoder til å få nok oksygen, feks labyrintfiskene som går opp i overflaten å tar luft jevnlig. Har du for lite oksygen i vannet vil fiskene stå sture nær overflaten å "snappe" luft. Men det er avhengig av hvilke fisk du har i karet når hvilke oksygennivå de må ha. Alvorlig oksygenmangel er dødelig for fisken.


Wobbler
Inaktiv bruker
ja merket det i helgen. den ene pumpen med diffuser montert på i malle oppdretskaret mitt begynte å tette seg igjen og all yngen døde pluss 3 medium contradense og 4 sewillia sp. pluss ca 300 reker som jeg bruker til å spise opp leftovers.
har nå renset slanger og pumpen for slam og lagt i bruse sten utenom. nå er det så mye luft i karet at det nesten er vanskelig å se inni karet. bare flaks at de fisken jeg har lånt til oppdrett ikke døde
Tilfeldig bekjentskap
© Kristian B. Hollund
Reklame for plussmedlemskap