Flere fisk i 110l

Har en 110L som har gått noen år med 11 kardinaler, 5 pansermaller, 2 sommerfuglciklider og 2 ancistrius. Tenkte å fylle på med litt flere fisk så spørsmålet er om jeg bør utvide en av artene jeg alt har eller om fiskesuppen kan spices opp med noe mere (da tenker jeg på fisk i toppskiktet).

Kjører to pumper i karet så filterkapasitet er ikke noe stort problem.

Har blitt forelsket i ciklidene men kan det bli bråk i så lite kar om jeg får inn 2-3 ciklider til (av samme type).

Noe problem å øke corydoras bestanded med noen av en annen type ?

Ellers setter jeg pris på tips til fisk i toppskiktet som funker sammen med de andre.
Jeg ville økt corydoras-gruppen, med 5-6 stk av samme art. 5 stk er et minimum, de trives mye bedre i grupper på ca 10+ stk.

Du har en fin sammensetning syns jeg, og å ha i en til art kan gjøre det litt rotete. Men jeg har forståelse hvis du vil det da. Du kan jo spe på med flere kardinaltetra også kanskje, siden du hvertfall har filterkapasitet til det.

Men hvis du øker corydoras-gruppen syns jeg egentlig du har nok fisk

Jeg kommer bare på gurami i toppsjiktet, men jeg vet av erfaring at de ikke kommer godt overens med ciklider, med mindre det er veldig gode gjemmesteder.

Øksefisk kan jo være fint i toppen?
Takker for tips.
Får utvide corydoras bestanden endel.

Ser øksefisk trenger rolig overfalte, hvor rolig snakker vi om da ? Utblåset på begge pumpene står på skrått opp mot bakveggen i dag så det er ikke allverden bevegelse i vannflaten, men litt er det da.
Da tror jeg jeg har bestemt meg. Utvider corydoras bestanden med 6 individer og bestiller 10 marmorert/stripete øksefisk (de passer min ph).

Men da må jeg få tak i flyteplanter eller lignende. Noen tips ? Er umulig å finne det i butikkene.
Øksefisk hørtes ut som en god idè

Det er en plante som heter Pistia. Den får du ganske billig, hvis ikke gratis hos noen om du søker på annonsene
Tilfeldig bekjentskap
© Simen
Reklame for plussmedlemskap