Guppy...

Jeg har bare et enkelt spørsmål for øyeblikket. Jeg har 5 guppy (de er ca 2-3 cm). Jeg fikk dem lille julaften '10, og vi er ikke helt sikker på når de ble født. Jeg har en som er blitt så diger, og den har den karakteristiske svarte flekken bak/under magen (som er blitt enorm) som jeg har sett på bilder av gravide hunner. Mitt spørsmål er: når er guppyene parringsklar?
De er kjønnsmodne etter 2-3 mnd. Rett før hunnen føder blir magen "kantete" og er veldig stor.
Takk! Ja, hun er blitt kjempediger, og hun har den svarte prikken bak på magen... Har en mini-tank. Skal lage fødekar i den.
Hei:)
Tror ikke jeg ville stresset med å flytte hunnen...
Jeg driver med med guppy selv og har valgt å legge forholdene til rette i det karet de går i!
Jeg har mye planter som går fra bunnen og helt opp. Til det har jeg brukt Cabomba Aquatica og sverdplanter. Også har jeg kjøpt Pistia (flyteplante) av en her på AF.

Se under rubrikk....

Det som er hvis du flytter hunnen kan hun bli veldig stressa og holder igjen yngelen sin, det kan de dø av!!
Får du tak i javamose er det også positivt...mine yngel spiser og koser seg inni den og for hver gang jeg setter meg ned foran karet dukker det opp nye verdensborgere

Jeg har for øyeblikket 12-15 yngel i varierende størrelse..og med tanke på at guppy får yngel ofte og ganske mange samtidig så tar det ikke lange tida før du har altfor mange!
Guppy og pistia
Jeg har sett at Guppy'ene mine er svært glade i røttene til Pistiaene.
De lengste røttene er bare noen stilker igjen etter få dager.
Noen som vet hvorfor?
Jeg flyttet henne i går. Tror hun enda har noen dager igjen før hun føder. Hun ble litt stressa, men jeg syns hun roet seg fort. Nå ser hun ut for å trives i minitanken sin.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap