Sammensetning 110 liter

Hei!

Har denne sammensetningen no:
3 stk Ancistrus sp. L144
4 stk Metallpansermalle Corydoras aeneus
2 stk Sommerfuglciklide Mikrogeophagus ramirezi
1 stk Haimalle Pangasius hypophthalmus
2 stk Kuhlii-ål Pangio kuhlii
4 stk Kardinaltetra Paracheirodon axelrodi

Haimallen passer jeg på midlertidig for en venn, den skal vekk pga den blir så stor.
Lurer på hvor mange flere sommerfuglciklider og kardinaltetraer jeg kan ha? Eventuelt om palettciklider passer sammen med resten og hvor mange jeg kan ha av de? (f.eks istedenfor flere sommerfuglciklider?)

Mvh en newbie
ville økt kuhlii bestanden din til vertfall 5

kardinaltetraen ville eg vertfall hatt 8 utav, resten kan eg ikkje uttale meg om for dei har eg ikkje ærfaring med.

Du får sikkert gode svar av andre her inne
Okey, skal skaffe meg noen flere kuhlier da

Hadde flere kardinaler men de ble spist opp av en bladfisk som typen min kjøpte, har heldigvis levert den inn igjen og fikk hjem igjen sommerfuglciklidene istedet
Syns de var så fine.
Har sjølv 11 kuhlii i 110Litern min og det er plass til 4 til. kuhliien er en artig krabat så lenge dei har nok gjømmeplasser og om dei er mange nok.
Vi har 20 stykker og dei er heilt fasinerande å sjå på Står på hodet og roter rundt i sanden og gjemmer seg under blader
Ja liker de=) Såg tilfeldigvis en av de spise idag, artig å se.

Men noen som vet om pallettciklider og sommerfuglciklider går sammen?
Både palettciklider og sommerfuglciklider i 110 liter? risikabelt.
Palettciklidene vil nok begynne å yngle, og da øker aggresjonen. Sommerfuglciklidene vil nok merke dette, og det kan bli vel trangt og guffent i akvariet.... Jeg vil gjette at du vil få lite glede av sommerfuglciklidene, og at sommerfuglciklidene vil få særdeles lite glede av palettciklidene;-(

Dersom du har flere akvarier, og kan flytte over fisk ved behov, så har du kanskje muligheten, men jeg ville ikke anbefalt deg dette..

Nobelle90
Hei! Har denne sammensetningen no: 3 stk Ancistrus sp. L144 4 stk Metallpansermalle Corydoras aeneus 2 stk Sommerfuglciklide Mikrogeophagus ramirezi 1 stk Haimalle Pangasius hypophthalmus 2 stk Kuhlii-ål Pangio kuhlii 4 stk Kardinaltetra Paracheirodon axelrodi Mvh en newbie :)


coydoras, kuhliål og kardinaltetra er alle stimfisk og bør være i grupper på minimum 6, helst flere. Haimallen kan bli 3 METER under rette vilkår, og det beste du kan gjøre for denne er å sende den til fiskehimmelen først som sist.

Et tips, velg enten kuhliål, eller corydoras, og ha 10-12 stk av en av disse slagene. Kardinaltetra er flottest i en større stim, 15-20 stk vil bli fint i karet ditt.

Mitt forslag til sammensetning:
3 stk Ancistrus sp. L144
10 stk kuhli ål ELLER Corydoras
2 stk Sommerfuglciklide Mikrogeophagus ramirezi
20 stk Kardinaltetra Paracheirodon axelrodi


Takk for forslag Så å ha palettciklider og sommerfuglciklider sammen er ikke så bra?

Haimallen er ikke min, bare passer på den midlertidig
Du finner mange tråder dersom du søker i forumet ciklider
Felles for ciklider er at de har yngelpleie. I form av at de vokter avkommet sitt. Dette innebærer at de forsvarer egg og yngel mot andre fisker. Det er ikke alltid man vil oppleve at de danner par og bråket setter igang, men dersom det gjør det så vil du merke at stemningen i akvariet endres.

Som tenåring og nybegynner på 80-tallet var det mye jeg ikke visste. Og jeg visste nok ikke hva jeg skulle se etter heller. Jeg fylte opp akvariet med fisk som jeg likte, og iblant døde de. Og da fylte jeg på med nye.

Ciklider er ofte gode foreldre, og derfor har de et visst temperament og næringsvett. Nok med en ciklideart i en 100 liter. Husk at mange dyrebutikker og akvarieholdere overbefolker akvariene sine, og det er best å la være...

En HELT annen sak er jo at det kan være du trenger enda et akvarie...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap