Forgiftning?

Hei!

Den ene kuhliålen jeg holder har blitt syk i løpet av de siste 5 timene. Etter hva jeg har lest her inne kan det virke som en forgiftning, den ligger rolig på bunnen, halefinnen er trukket sammen, den får tidvis små rykkninger og puster ujevnt med noe større gjellebevegelser en vanlig. Den ser også langt hvitere ut på buken enn vanlig.
Jeg fikk vannet testet i går, og det skal være fritt for både nitritt og amoniakk. kjøpte også i går et par små trestykker og noen planter, har nå tatt ut trerøttene, og byttet ca 30% vann.

Noen som har noe tanker om hva det skyldes? fjernet som sagt røttene da jeg tenkte det var det mest sansynelige, ikke tatt vekk plantene enda. De andre dyrene i akvariet ser ut til å trives, med et mulig unntak av den største kuhliålen som så litt blekere ut enn vanlig.

All hjelp er velkomment! =)
og da var den erklært død.

Fortsatt glad for innspill, må jo unngå at dette blir en trend!
ps: jeg har jo forøvrig amanoreker i karret, er det riktig å syntes det er rart at ikke disse har reagert før kuhliålen? mener å ha lest at de er robuste fisk, men at reker derimot er fintfølende?
Hmm.. Dette virket meget snodig. Har du hatt ålen i karet lenge?
nei, det har jeg ikke. omtrent 2 uker, karret i seg selv er 6 uker gammelt.
Bytt vann regelmessig ved et så nytt oppsett uansett om det viser dårlige verdier eller ei.
Ville byttet ekstra vann nå en tid fremover.
Det er ustabile verdier i et så nystartet karr..
Takk, ja det skal jeg gjøre. Det skal sies at jeg har hatt delvannbytter tilnærmet daglig siden jeg fikk fisk i vannet. Hva med røttene, finnes det tilfeller av at røtter kjøpt i butikk kan være skadelige? burde jo ikke være det men, vet jo aldri. Hvis ikke vil jeg gjerne ha de tilbake i karret igjen, var veldig fornøyd med innredningen :P
Skal ikke være noe galt med røttene fra butikken.
Jeg skyller de jeg har før de kommer oppi karret.Det har aldri påvirket vannverdiene negativt her.
Vet mange koker de først,men om det er noe must det vet jeg ikke.
Det kan komme et lite slimlag på røttene i oppstarten,men det kan enkelt skylles vekk.

Keep up the good work!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap