Fiskene satt fast mellom veggen og bakgrunnen!! :/

Jeg kjøpte akvariet mitt brukt, og da var det allerede satt fast en hjemmelaget isopor bakgrunn.. Denne er kjempefin i karet, men den kunne vært litt bedre tilpasset karets størrelse. Det er noen millimeter glippe på begge sider.. I går da jeg skulle gi bort paradisfisken og noen av coryene mine, og drev å fanget fisk, ble perlegurami hannen min og ene platyen min så stresset at de svømte og satte seg bom fast inn i denne sprekken. Vi måtte ned i akvariet med q-tips for å rett og slett pirke løs fisken. Platyen kom seg relativt fort løs, men guramien satt DØNN fast... Etter mye strev fikk vi han løs, men resultatet ble noen skrubbsår her og der og litt frynsete hale og ryggfinne..

På andre siden hadde to neontetra klart å presse seg inn i sprekken på motsatt side. men disse greide å komme seg ut selv.. Er det noe jeg kan gjøre?? Fylle igjen sprekkene, fjerne bakgrunnet??? Jeg har bare dette karet så jeg har ikke noe sted å sette karet heller så jeg får tømt det og jobbet med det
Hei har du ikke en slik stor plast balje som du bruker på vaskerommet?
Eller en stor suppe kjele (Nei du skal ikke ha den på kokeplata c",)
Fyll denne med vann fra karet og fang fiskene du har og putt disse oppe i.
Putt varmekolbe og filtre også oppi og la det surre og gå der mens du fjærner bakgrunnen. Evnt kan du kappe til sitte underlag og presse dette inn i sprekkene?
Silikon må ha en 2 dager til og tørke helt så det hadde jeg stått over.
Bare pass på at du har bevegelse i vannoverflaten. Jeg gjorde dette da jeg skulle bytte ut et kar men glemte og lage bevegelse i overflaten pga jeg bare hadde 2 utvendig filtre og stappet utblåsrørene uten spyllerør ned i vannet. Så etter en 2 timer lå 5 års gammel ildhale og 3 stk pakistaner botia med buken i været. Vis du har utvendig filter må du da sette balja oppe på et bord og filtre på gulvet
Og at balja er uten såperester og kjelen uten matrester. hehe

Hilsen han som satt foran deg på Drammens aukjon.

Lykke til..
Sitteunderlag hørtes smart ut De jeg har er koksgrå, så blir litt fargeforskjell, men jeg har så mye planter at jeg tror ikke det vil synes så mye Skal ta vannbytte senere i dag, så da får jeg kanskje til å presse noe inn... Dumme guramien greide til og med å hoppe ut av akvariet han da mens jeg drev nedi der.. Total panikk for å bli fanget.. hehe

Var forresten kjempe hyggelig å hilse på deg i Drammen. .Koselig å se noen ansikter bak nickene også
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap