- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hvilke fisker kan jeg ha nå?
Hvilke fisker kan jeg ha nå?
Postet 01.03.11 kl 12:39
Postet 01.03.11 kl 12:40
Postet 01.03.11 kl 17:06
Cory
Nå skal jo corydoras helst ha sandbunn og ikke grus, som det er avbildet her.
Siden di siler sanden gjennom gjellene på jakt etter mat, og kan skade bartene sine på grusunderlag
Ciklider burde også ha fin sand, siden den også siler den gjennom gjellene og roter litt rundt i bunnen
Siden di siler sanden gjennom gjellene på jakt etter mat, og kan skade bartene sine på grusunderlag
Ciklider burde også ha fin sand, siden den også siler den gjennom gjellene og roter litt rundt i bunnen
Postet 01.03.11 kl 17:40
Endret: 01.03.11 kl 17:48
Postet 01.03.11 kl 18:23
Postet 01.03.11 kl 19:24
Postet 01.03.11 kl 19:49
Postet 01.03.11 kl 22:14
)
Men i naturen lever Cory på fin sand. :o )
Ja det gjør den. Den må også ned i sanden for å finne mat.
Men fiskene man kjøper i butikken er ikke fra naturen. De får nok mat så de slipper å lete så langt ned i sanden. :o)
Så lenge de ikke skader seg på grusen trives fisken bra.
Jeg har cory i begge mine akvarier , et med sand og et med grus. Ser ikke noe foskjell i oppførsel og trivsel.
Men hun kan velge en annen fisk å ha i akvariet. :o)
Men i naturen lever Cory på fin sand. :o )
Ja det gjør den. Den må også ned i sanden for å finne mat.
Men fiskene man kjøper i butikken er ikke fra naturen. De får nok mat så de slipper å lete så langt ned i sanden. :o)
Så lenge de ikke skader seg på grusen trives fisken bra.
Jeg har cory i begge mine akvarier , et med sand og et med grus. Ser ikke noe foskjell i oppførsel og trivsel.
Men hun kan velge en annen fisk å ha i akvariet. :o)
Postet 02.03.11 kl 06:55
Postet 08.03.11 kl 13:32
Barber - liv og røre
Hva med en gruppe barber? De er veldig livlige og passer såvidt jeg kan se godt med de du allerede har. Odessabarbe (Puntius ticto) og Tigerbarbe (Puntius tetrazona) vil begge i en gruppe på 6-8 frese rundt og skape liv. Vær obs på at særlig tigerbarben vil kunne begrense dine muligheter litt senere da den kan være en finnenapper. Dette problemet vil normalt begrenses noe av at de er en stim og således kan leke med hverandre heller enn å plage andre.
Gullbarbe (Puntius semifasciolatus) og purpurhodebarbe (Puntius nigrofasciatus) kan være litt snillere varianter.
Om man ønsker litt blikkfang kan man kjøre en liten gruppe eller par med Trichogaster-slekt.
Gullbarbe (Puntius semifasciolatus) og purpurhodebarbe (Puntius nigrofasciatus) kan være litt snillere varianter.
Om man ønsker litt blikkfang kan man kjøre en liten gruppe eller par med Trichogaster-slekt.
Postet 08.03.11 kl 17:56