Hvilke fisker kan jeg ha nå?

jeg har nå:

5 sverddragere
10 kileflekkrasbora
3 algespisere (otto)

karet mitt er 110 liter, med elvegrus. den minste typen.

ønsker fargerike fisker, som er lett,siden jeg er ganske ny.

men hva?? kom med tips!!
på bildet var ikke kileflekkrasboraen kommet i hus enda.
Du kan ha Ancistrus eller en gjeng med Corydoras. Du kan også ha foreksempel Palett Ciklider : )
Cory
Nå skal jo corydoras helst ha sandbunn og ikke grus, som det er avbildet her.
Siden di siler sanden gjennom gjellene på jakt etter mat, og kan skade bartene sine på grusunderlag
Ciklider burde også ha fin sand, siden den også siler den gjennom gjellene og roter litt rundt i bunnen
Det så jeg ikke

Jeg ville også anbefalt deg å bruke sand : )
Corydoras skal helst ha sand , men kan også gå på grus om grusen ikke er skarp.
Elvegrusen har runde steiner, har den ikke ?

Eller så er jo kjøpe inn flere Sveddrager eller Platy, de får mann i mange fine farger. :o)
Heidi Jensen
Corydoras skal helst ha sand , men kan også gå på grus om grusen ikke er skarp. Elvegrusen har runde steiner, har den ikke ?

Men det er jo så kos å se coryene borrer seg ned i sanda
Selv har jeg en liten ting for mollyer, i alle varianter

Heidi Jensen
Corydoras skal helst ha sand , men kan også gå på grus om grusen ikke er skarp. Elvegrusen har runde steiner, har den ikke ? Eller så er jo kjøpe inn flere Sveddrager eller Platy, de får mann i mange fine farger. :o)

Men i naturen lever Cory på fin sand. :o )
)
Men i naturen lever Cory på fin sand. :o )

Ja det gjør den. Den må også ned i sanden for å finne mat.
Men fiskene man kjøper i butikken er ikke fra naturen. De får nok mat så de slipper å lete så langt ned i sanden. :o)
Så lenge de ikke skader seg på grusen trives fisken bra.
Jeg har cory i begge mine akvarier , et med sand og et med grus. Ser ikke noe foskjell i oppførsel og trivsel.

Men hun kan velge en annen fisk å ha i akvariet. :o)
takk for svar!

tenker det blir evt. noen mollyer..seilfinnemolly er jo fine. eller noe slikt . må lese litt mer
kom gjerne med flere tips.
Barber - liv og røre
Hva med en gruppe barber? De er veldig livlige og passer såvidt jeg kan se godt med de du allerede har. Odessabarbe (Puntius ticto) og Tigerbarbe (Puntius tetrazona) vil begge i en gruppe på 6-8 frese rundt og skape liv. Vær obs på at særlig tigerbarben vil kunne begrense dine muligheter litt senere da den kan være en finnenapper. Dette problemet vil normalt begrenses noe av at de er en stim og således kan leke med hverandre heller enn å plage andre.

Gullbarbe (Puntius semifasciolatus) og purpurhodebarbe (Puntius nigrofasciatus) kan være litt snillere varianter.
Om man ønsker litt blikkfang kan man kjøre en liten gruppe eller par med Trichogaster-slekt.
Tilfeldig bekjentskap
© Matti Klami
Reklame for plussmedlemskap