- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Grønne alger på glassene.
Grønne alger på glassene.
Hei hei.
Startet med en ny type plante næring i dag Happy plant
Har aldri hatt alger før.
Har et kar med co2 og et uten...
Det med co2 ble bokstavelig talt HELT grønt i løpet av 6 timer etter tilsettning(Tilsatte under anbefalt menge) Det uten co2 har blitt litt grønt noen prikker på glasset her og der.
Hvordan er dette muligt? :S
Og hvilken alge skrape anbefales? Er magnet skraperen brukbare?(Bryr meg ikke så mye om at di kan lage riper)
-Sokken91
Startet med en ny type plante næring i dag Happy plant
Har aldri hatt alger før.
Har et kar med co2 og et uten...
Det med co2 ble bokstavelig talt HELT grønt i løpet av 6 timer etter tilsettning(Tilsatte under anbefalt menge) Det uten co2 har blitt litt grønt noen prikker på glasset her og der.
Hvordan er dette muligt? :S
Og hvilken alge skrape anbefales? Er magnet skraperen brukbare?(Bryr meg ikke så mye om at di kan lage riper)
-Sokken91
Postet 01.03.11 kl 21:35
Inaktiv bruker

Hei, min algerskarper er fra merket Floaty.Det er en helt grei algeskraper men jeg foretrekker å bruke en helt ubrukt tannbørste å ta det bort, det virker kjempe fint på mine alger Lykke til
Postet 01.03.11 kl 21:44
Da skal jeg prøve det med tannbørste ja! 200 pakk på jobb for 5 kr såå! Hehe Takk for svar. Prøvde med et tapet kniv blad... men kutta inn i silikon sømmen så stoppet med en gang! Før dte endte med vann på gulvet jaCharlotte ØdegaardHei, min algerskarper er fra merket Floaty.Det er en helt grei algeskraper men jeg foretrekker å bruke en helt ubrukt tannbørste å ta det bort, det virker kjempe fint på mine alger :) Lykke til
Postet 01.03.11 kl 22:03
Postet 01.03.11 kl 22:29
Postet 01.03.11 kl 22:43
Postet 01.03.11 kl 23:27
Postet 02.03.11 kl 12:28
Postet 03.03.11 kl 22:53