Grønne alger på glassene.

Hei hei.

Startet med en ny type plante næring i dag Happy plant

Har aldri hatt alger før.

Har et kar med co2 og et uten...

Det med co2 ble bokstavelig talt HELT grønt i løpet av 6 timer etter tilsettning(Tilsatte under anbefalt menge) Det uten co2 har blitt litt grønt noen prikker på glasset her og der.

Hvordan er dette muligt? :S

Og hvilken alge skrape anbefales? Er magnet skraperen brukbare?(Bryr meg ikke så mye om at di kan lage riper)

-Sokken91
Inaktiv bruker
Hei, min algerskarper er fra merket Floaty.Det er en helt grei algeskraper men jeg foretrekker å bruke en helt ubrukt tannbørste å ta det bort, det virker kjempe fint på mine alger Lykke til
Charlotte Ødegaard
Hei, min algerskarper er fra merket Floaty.Det er en helt grei algeskraper men jeg foretrekker å bruke en helt ubrukt tannbørste å ta det bort, det virker kjempe fint på mine alger :) Lykke til
Da skal jeg prøve det med tannbørste ja! 200 pakk på jobb for 5 kr såå! Hehe Takk for svar. Prøvde med et tapet kniv blad... men kutta inn i silikon sømmen så stoppet med en gang! Før dte endte med vann på gulvet ja
Jeg bruker sånne kjøkkensvamper uten såpe, med grov og fin side, som selges i sekspakk tror jeg det er.
Funker som bare det, litt raskere å bruke enn en tannbørste kanskje
Eller litt filtervatt, funker som krutt det også
Kredittkort funker også, det er det jeg bruker nå ( bruker et gammelt som er klipt i to ).
Neglebørster er enda bedre enn tannbørster når det er litt mengde, siden de er større og har ordentlig "håndtak". Tannbørsten er fin om det er mindre områder som krever ekstra oppmerksomhet.

Ellers er en litt grov skureklut/svamp veldig bra.
jeg har kjøpt en algemagnet som funker skikkelig bra jeg går bare over glasset en gang i uka, og all algen går vekk fra glasset, slipper å stappe hendene nedi vannet og!
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap