Tape i akvarium?

Kan man bruke tape i akvariumet eller vil det forpeste vannet?Snakker da om elektrikertape hvis d har noe å si.
Jannike Oterholt
Kan man bruke tape i akvariumet eller vil det forpeste vannet?Snakker da om elektrikertape hvis d har noe å si.



Ville tro at limet på tapen inneholder kjemikaljer som ikke er bra for fiskene. Hva skal du med tape i karet etter? Vann og lim kleber heller dårlig også vil jeg tro.

Sannsynligvis et av de merkligste spørsmålene jeg har sett her inne tror jeg, hehe
Hva skal du bruke det til? Tapen vil nok slippe taket relativt raskt. Er det ingen annen måte å gjøre det på? ... at den skal forpeste vannet tror jeg ikke du trenger å bekymre deg om. Skadelige stoff vil være i for lav dose til å ha noen effekt.. Så sant du ikke fyller halve akvariumet med tape da. =)
Det finnes tape som kan brukes under vann, eller på ting som senkes i vann etter at tapen er festet.
Men jeg tviler på at du finner en butikk som selger slikt, hvis du ikke er innenfor spes. industribruk.

Det hadde heller vært en god ide om du nevnte hva du ville oppnå med tapen.

Hvis dette er det merkeligste spørsmålet du har lest Loffa kan ikke du ha vært her ofte, men det har du jo.
Et helt kurrant spørmål for en som ikke kan alt om lim, oss selv inkludert, og her er ingen spørsmål dumme,----.
Josti
Hvis dette er det merkeligste spørsmålet du har lest Loffa kan ikke du ha vært her ofte, men det har du jo. Et helt kurrant spørmål for en som ikke kan alt om lim, oss selv inkludert, og her er ingen spørsmål dumme,----.



Josti da... hehe jeg skrev ikke det merkeligste, men :sitat:
Sannsynligvis et av de merkligste spørsmålene jeg har sett her inne tror jeg, hehe

Hvis dette er det merkeligste spørsmålet du har lest Loffa kan ikke du ha vært her ofte, men det har du jo.

Jeg må vel innrømme det Josti at jeg er vel pr dags dato en av de mest aktive her inne, men akkurat forbindelsen tape og akvarie....... ikke akkurat det jeg forbinder med hverandre.

Jeg sa heller ikke at spørsmålet var dumt, så det er nevnt. Men følte det vel en tanke merkelig. Evig eies kun det tapede var det vel noen som sa en gang, men ville heller foretrukket fiskesene i et akvarie om jeg skulle "binde" noe sammen

God natt alle sammen og sov godt ;- =)


For å si det sånn; jeg HAR tape i akvariet Jeg har ei innvendig pumpe og der sugekoppen satt så har det bli et hull. Dermed ikke noe trykk i pumpa, så jeg tapet det igjen, og det funker det!
Sonja Tho
For å si det sånn; jeg HAR tape i akvariet :) Jeg har ei innvendig pumpe og der sugekoppen satt så har det bli et hull. Dermed ikke noe trykk i pumpa, så jeg tapet det igjen, og det funker det! :)




At det funker som tetnings middel er vel ingen tvil, om en surrer nok ganger rundt. Men hvilken effekt det har på vannverdier er kanskje noe annet.

For egen del har jeg en del sjelden viltfanget fisk jeg ikke villet risikere med tape som har lim som igjen er et kjemikalie. Ville heller brukt akvarie silikon.

Skulle jeg vært så uheldig at jeg hadde fått ødelagt pumpa ved at plastdelen der sugekoppen var, ville jeg heller kjøpt en ny pumpe. Innvendige pumper er kanskje billigere enn noen gang og ville kostet mindre enn om en av mine f.ek Apistogramma Barlowi skulle stryke med.

Vil understreke at det er mye som funker, men til hvilken pris er noe en bør tenke over før en gjør noe en er usikker på.

Jannike spør om tapen(s lim) vil forpeste vannet, noe hun egentlig ikke har fått svar på. Men inntil noen kan gi henne et forsvarlig svar, ville jeg vært veldig forsiktig med å bruke tape. Det er for sent å angre OM tapen skulle avgi giftstoffer
Jeg har brukt tape som en nødløsning inntil videre og det funket hos meg, vannet er som det skal og ingen fisker hos meg lider av det. Men om det vil skade fisken hennes vet jeg ingenting om, og jeg vet jo heller ikke hva hun skal bruke tape til.
Men uansett skal man jo unngå alt som ikke har i et akvarie å gjøre, så dersom hun har sjeldne fisker som hun er veldig redd av så bør hun droppe det.
Takk for mange innspill og mulig d var et litt merkelig spørsmål men d jeg skulle bruke tapen til var altså :
Prøvde å finne ut en måte å få litt mer stille vann i overflaten til mine perleguramier.Hannen laget skumrede i går.Stort og fint men d løste seg opp ganske fort.Hadde da noen slanger til overs etter min utvendigepumpe.Tenkte da som en liten nødløsning at jeg kunne bruke en av disse og legge i overflaten for å få d stille på den siden han laget skumredet.Eller rett og slett legge d rundt utløpet til pumpa i en stor ring.Od d jeg skulle bruke tapen til var å tette igjen endene på slangen.Ellers synker den jo.
Jobber innen industrien og har fått tak i en slags elektrikertape derfra.Litt tykkere enn vanlig elektrikertape.Trur ikke den vil løsne med d første.
Vet også at flyteplanter kan være tingen og d har jeg bestilt her inne men d får jeg ikke før til neste uke.Så d med tapen var bare ment som en midlertidig nødløsning til jeg fant på noe bedre langvarig.
Foslag mottas med takk for noe som kanskje også er litt penere og mer usynlig i akvariet.
Man får McGyver tape(vevtape) i flere farger. Du kan jo se om du finner en som passer bra til bakgrunnen.

Ville ikke bekymret meg for giftstoffer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap