Hvor får jeg kjøpt lokk og lys

Hei!
kjøpt dette akvariumet (se bilde) på loppemarked til 30 kr
det fulgt med kun 1 pumpe som er følgende modell "AT-600F" mer vet jeg ikke
det er 24 cm høyt og 31 cm bredt. hvor stort volum er akvariumet da ?
men jeg trenger vel et lokk og lys hvor kan jeg få kjøpet det hen ?

på forhånd takk

John-Ivar Andersen
Du kan bestille toppglass fra glassmester, det trenger ikke koste stort. Og kjøpe armatur. Heldekkende lokk kan bli vanskelig å skaffe til dette kanskje. Liter regner du ut på høyde x bredde x dybde (i cm) og deler på 1000.
Hva er dybdemålet på det?
For å regne ut volum er formelen: bredde x høyde x dybde = volum (cm3)
Pumpa er kansje en AM-top, mens volum får du ved å utføre lengde*bredde*høyde/1000

Lys ville jeg nok sett etter på bruktmarkedet eller på nano lys hos webzoo

(mange kjappe svar her 3 på en gang)
jeg fant ut at det er 60 liters akvarium kan det stemme ?

kjempe artig at folk svarer

blir kanskje toppglass fra glassmester får høre prise på det om mandagen mangler bare et billig lys nå

hva med dette:
synd at det ikke var noe bilde av det
Jeg ville nok gjette på rundt 20 liter eller deromkring jeg da...
tror det jeg å , er vel 16 liter etter ny regning
hvor mange watt bør lampa være ? holder det med 11Watt ?
Det spørs vel litt på hva slags pære/armatur du velger..
jeg har kikket på et slags led rør med 30 lys det bør vel holde lenge

men trenger jeg egentlig topplokk ?
Fisk hopper, og vann fordamper så det er ganske kjekt med topplokk ja... Kansje du kan få noen rester av noe plexiglass billig hos en glassmester? Det er jo ikke allverdens du trenger.

Snegler og reker funker bra i 16 liters kar...

LED lys funker nok bra det, og billigere i bruk er det vel også...
Trond13
Fisk hopper, og vann fordamper så det er ganske kjekt med topplokk ja... Kansje du kan få noen rester av noe plexiglass billig hos en glassmester? Det er jo ikke allverdens du trenger. Snegler og reker funker bra i 16 liters kar... LED lys funker nok bra det, og billigere i bruk er det vel også...

ok takk til alle sammen som har svart, det har vært til stor hjelp

har nå bestillt led rør med 30 lys og på mandagen skal jeg ringe å høre hvor mye det vil koste for et topplokk hos glassmesteren kan vel ikke koste allverden...

Husk å få glassmesteren til å skjære av et hjørne eller to på topplata, slik at du får lagt ledninger og matet fiskene

Jeg fikk byttet et glass i mitt akvarium hos glassmester, det kostet 300 kr med matrialer og arbeid (inkl test med vann). Så det trenger ikke koste mye

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap