Syk eller full av egg? antennemalle

Hei

Vi lurer veldig på den ene antennemallen vår, ser ut som hun sprekker snart. se vedlagte bilder, er dette normalt i forkant av egglegging?
Hvordan går det med fisken din? Har den fått egg, eller er den like stor? Har du kanskje flere bilder?
Der der kan jeg ikke si ser ut som den er full av egg. Kan vell heller minne om en forstoppelse.
Du har nok rett i at det ikke er egg, vi har to stykker og nå begynner den andre å bli tykk i magen også, men ikke like ille, har tatt dem ut av store akvariet og satt i en bolle, tips til tiltak?
Nei, det ser ikke så bra ut, like tykk og ingen egg, ser ut som den andre begynner å bli tykk også, forslag om forstoppelse..., går det over av seg selv...?
Det kan vell kanskje være noe med foret de får. Hvordan det er når de har fått forstoppelsen er jeg jammen ikke sikker på. Men de blir vell som med mennesker det vill jeg tro. Kan noen ganger trenne medikamanter. Har selv hatt noe lignende på noen tetraer jeg hadde. De ble bare større og større, men igjen egg, og virket ikke som det kom noe avføring ut av dem heller. Den ene døde, og da tok jeg livet av de 2 andre som hadde samme problemet.
Ser ikke lystig ut med andre ord. Ser heller ikke ut som de får noen avføring. Vi har ikke gitt de så mye for, de har levd mest på alger og fått tablett for av og til. Vi får høre i dyrebutikken om vi skal medisinere.

Lakserolje er vel ikke tingen til fisker

Og tusen takk for svar
dette gikk ikke bra
måtte avlive begge, de svulmet og ble etterhvert søde i huden gjellene og munnen, ingen vei utenom...
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap