Små akvarium

I små akvarium, f.eks mitt på 25 liter, kan en droppe å bruke filter om en bytter vann ofte? Og hvor mye og hvor ofte isåfall?

I fiskebasen står det at platyen trives best i akvarie på 60 liter og større. Kan jeg likevel ha et platypar i et kar på 25 liter hvis de er de eneste fiskene der? Eller vil de mistrives likevel?
ville nok ikke ha hatt plathy der nei!, og hvis du på død og liv skal ha det, hadde jeg kjøpt en pumpe.

hvorfro ikke bruke akvariet til popcornbolle??, eller lage et undervannsbelyst planteakvarium???? det hadde jo blidt skikkelig fint!!!
eller evt ett rekekar? Det kan også være stilig!
Mye flotte reker å få tak i.
25 liters popcornbolle høres litt drøyt ut, er jo to og en halv tilitersbøtte.. litt overkill kanskje

Jeg hadde nok hatt filter uansett. Foretrekker det, mye mindre avhengig av tusenvis av liter med vann bært i løpet av et år. Fiskene fortjener det. Og det trenger slettes ikke være dyrt. Her selges det i alle fall nanopumper til 200 kr i butikken, det må da være levelig og vel så det.

Jeg hadde nok brukt det til plantekar. Eventuelt hatt en killiduo oppi.. er ikke så begeistret for reker.. men er du det, er jo også det et alternativ!
Takk for alle svar.
Nå svømmer min gravide Platy der, og føder i dette øyeblikk. Men, hun spiser ynglene en etter en etter hvert som de fødes. Tenkte å la ynglene som overlever være igjen, men det spørs om det blir tomt
Pumpe har jeg også oppi
Klara
Takk for alle svar. Nå svømmer min gravide Platy der, og føder i dette øyeblikk. Men, hun spiser ynglene en etter en etter hvert som de fødes. Tenkte å la ynglene som overlever være igjen, men det spørs om det blir tomt :( Platymamman flyttes over til det store karet igjen. Filter har jeg også oppi :-)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap