Hvem spiser yngelen min?

Hei alle sammen. Jeg har hatt en litt laber akvarieperiode en stund, og noen fisker har dessverre gått med.

Pr nå har jeg

3 palettciklider
2 ancistrus
1 perlegurami
1 gullgurami
5 SAE

Palettciklidene har fått et sett med yngel, men disse har blitt spist opp tror jeg. Spørsmålet er bare hvem som er synderen? Skal finne ut hvilker arter jeg skal ha i akvariet framover, og derfor vil jeg ikke ha yngelspisere.

Takknemlig for svar!
Jeg mistenker palettene selv, eller SAE'ene. Utover det er det ikke uvanlig at endel faller fra i begynnelsen, spesielt om man ikke er veldig flink med foring ofte...
SAEne og Ancistrusene kan du nok utelukke siden disse eter alger. Ancistrus spiser også kjøtt men kan ikke ta yngel.
Pallettene dine kan spise yngelen vis de blir veldig stresset, men til vanlig vil disse bare passe på yngelen.
Synderne er mest sannsynlig Guramiene dine : )
Joakim
Jeg mistenker palettene selv, eller SAE'ene. Utover det er det ikke uvanlig at endel faller fra i begynnelsen, spesielt om man ikke er veldig flink med foring ofte...


Forer en gang om dagen. Det er rensing og vannbytte som har vært litt labrere i det siste.
Jeg mener jeg så at gullguramien var litt heit på grøten. Det kan ikke være dem da?
Hvis yngelen får plass i munnen på en fisk ,vil fisken spise yngelet.
Den beste måten å få yngel til å leve opp er å ha de i et eget akvarie. Jeg har gjort det med pallettyngel(sammen med mor ),molly,platy og guppy yngel. :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Ragnar Torgersen
Reklame for plussmedlemskap