Hissig elefantnesefisk (gnathonemus petersii)

Hei, er fersk innen akvarie, synes det er en spennende hobby så langt. Har et akvarie på 180 liter, og kjøpte for noen uker siden en elefantnesefisk. Den har i det siste vist økende agressivitet over for de andre fiskene, og holder seg ikke lenger på bunnen....hvilket jeg trodde den skulle. Den har en hule som den øyeblikkelig la beslag på, og også har fått ha i fred. Har de siste to ukene mistet èn gullfisk, en algeeter og en korallplaty. Ingen sykdom og se for mitt utrente øye, og jeg har en mistanke om at elefantnesefisken er synderen. Spørsmål; er det mulig han rett og slett har `jaget`dem til døde, og hva kan jeg gjøre med dette?
har selv en flokk på 6. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt to eller tre stk til og danne en liten flokk, tror mye vil løse seg da. Mine er rolige og harmoniske iallefall=)
Hm, kanskje det. Hersens zoo-butikk, kommer fersk i faget og ber om tips og råd, og så viser det seg at alle gode tips ikke er direkte gode. Ser jo ut i fra ymse artikler på nettet at akvariet mitt i utgangspunktet er for lite til denne typen fisk. Vel, man lærer av sine feil
Utbredt fenomen det der dessverre, at det er viktigere å få solgt fisk enn å gi rett informasjon.. Men på den andre siden er det jo forståelig at de ansatte som faktisk prøver å informere kunder går lei av at folk nekter å høre på dem og bare skal ha den fisken de har lagt sin elsk på no matter what, og omtrent kjefter på ansatte som forteller dem at det de planlegger ikke er særlig lurt...

Men det gjør det ikke noe mindre kjipt å komme og søke informasjon, for så å bli behandlet som en som det ikke er noe vits i å prøve å informere fordi "h*n bare driter i hva vi sier og kjøper det de har bestemt på forhåndt uansett.."

Var en sånn start jeg fikk på hobbyen, kommer og søker informasjon og får ingenting annet en "jaja det går kjempe fint skal du se, her har du akvarie og fisker og det er bare å putte oppi en magisk pille så blir alt fint". Den gang ei, men jeg fant heldigvis ut av ting i tide til å redde det meste av fisk, og har endt opp med en haug av kar i forskjellige størrelser som jeg koser meg med, så enden på visa ble iallefall god påtross av et noe surt første vers
Ja, irriterende Så nå gjør jeg ting i motsatt rekkefølge, leser meg opp på informasjon først, og handler fisk etterpå...hadde kanskje vært lurt å gjøre det i utgangspunktet:P Men øvelse gjør forhåpentligvis mester
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap