Erfaring med kjøp på internet?

Jeg vurderer å kjøppe ett akvarium på internet fra utlandet. Er det noen som har noe erfaringer med det?

Jeg vurderer nemmlig å kjøpe dette;
http://www.amazon.co.uk/biOrb-30-litre-aquarium-light/dp/B000KI326G
Til vanlig kan du stole på Amazon og Ebay, men husk at det ikke er amazon som selger.
Det er en person akkuratt som på finn.no.
Har hatt et par uheldige kjøp på ebay. Men til vanlig går det fint : )
Da hadde jeg mye heller gått for http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=2531

- Blir billigere
- Du slipper å kjøpe konvertere til alt elektronisk
- Det er med lokk
- Det er med grus, håv, sand etc.
- Du får det kjappere
- Det er en veldig hendig størrelse på det, utrolig fornuftige mål

Eller så hadde jeg tatt en titt i din nærmeste dyrebutikk. Det der er rett og slett utrolig overpriset for noe så lite fiskevennlig samt upraktisk. )

Åh og ja, ang erfaring så har jeg kjøpt akvarie på eBay. Gikk bare godt, selv om det er spinndyrt med porto. :-p
De leverer høyst sannsynlig ikke til Norge, de færreste underleverandørene hos Amazon gjør det...
Mitt første akvarium var en sånn BiOrb, og det var i grunnen et pent og koselig akvarium og funket greit nok, og fiskene trivdes.

Etter ca ett år havnet det på fyllingen. Da var akrylen blitt ganske matt etter en del runder med algefjerning, og jeg var lei av at alt vedlikehold skulle skje gjennom det lille hullet på toppen. Jeg var lei av å ikke kunne velge annet bunnsubstrat enn de lavasteiene du må ha (som også lager striper i akrylbollen). Og jeg var lei av den luftpumpen som hadde ganske høyt støynivå.

Jeg ville ha akvarium i glass, med rette flater og vinkler og plass til mye mer vann og bedre filtreringssystem sånn at jeg kunne ha mer stabile vannverdier og større fisk og sand på bunnen.

Men hver sin smak selvfølgelig. I forhold til andre fiskeboller (som ingen akvarister anbefaler) er BiOrb et godt gjennomtenkt system og funker greit så lenge du ikke overbefolker bollen.
Ettersom karet er akryl tåler det mye, så internettkjøp er sikkert uproblematisk.
Sjekk på finn.no og se om du kan få fatt i et brukt. Det er billigere enn å få det sendt fra Amazon med moms og frakt og toll etc.


Tusen takk for alle svar
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap