Platybabyer

I dag oppdaget jeg plutselig 11 platy babyer i karet.
dette var helt uventet og veldig morsomt.de små bebisene er bare helt utrolig nusselige og søte
Men da dukker det opp noen spørsmål:
skal de ha spesialmat?
kommer de til å klare seg?
(fisk jeg har fra før: platy,to hunner og en hann,tre corydoras,og to ancistrus/70 liters kar)
hvor raskt vokser de?
...ellers andre tips og råd?

på forhånd takk!

platyyngel er ganske hardføre og vil nok klare seg på litt knust flakfor De vokser ganske fort om de får i seg nok mat! Pass på så de ikke blir spist av de andre platyene.. Om du har ett kar nr.2 ville jeg vurdert å få flyttet de over dit..
Har du planter i karet finner nok de små litt algevekst og annet snacks, ikke mye som skal til og de vokser fort. Javamose, flyteplanter eller noe småbladet buskas (Limnophila sessiliflora for eksempel) er både matfat og barnerom. Lykke til :o)
tusen takk!
Jeg har masse flyteplanter på overflaten som det ser ut som de liker seg i.
og jeg forer 3 ganger pr dag.

hva med rense/vann-pumpen?
er den barnevennlig eller er det fare for at de små kan bli sugd inn i den?

Jeg lurer også veldig på hvor raskt de vokser.kan jeg regne med at de er vesentlig større om en uke?
Kan man se utvikling fra dag til dag eller fra uke til uke?

takk for innspill folkens!
Bruk brune nylonstrømper for hva de er verdt!
Det skjer mye på en uke, de tør å bevege seg mer. Har sittet med hjertet i halsen og tenkt "fort deg!" mange ganger. Det blir nok platybabyer etterhvert når de først er i gang, så om ikke alle elleve klarer seg er det nok slik naturen har tenkt det. De raskeste, smarteste og heldigste blir foreldre til raske, smarte og heldige barn. Og frisk rask fisk vil vi jo ha :o)
Du kan nå forvente deg nye yngel ca. hver 6 uke fremover, så du må snart se etter større kar
Nye yngel hver 6 uke? ? ?!
oj,jeg hadde ikke tenkt på at det gikk så fort.
Må jeg gi bort noen av fiskebabyene nå?
er det garantert at de nye vil klare å formere seg også?
Jeg trodde dette var ganske sjeldent...
Platyer formerer seg i jevn fart ja, de nye vil nok med 99% sannsynlighet bli formeringsdyktige de og Om du ikke plukker yngel så blir de fleste borte på den naturlige måten.. Selv syns jeg det er litt "koselig" å la så mange som mulig vokse opp og heller gi bort fisk
Ja,tror jeg beholder de som lever opp og heller gir bort hvis det blir for overbefolket
skal oxo kjøpe meg et større kar.har 70 liter nå,men har plass til mye større
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap