Hvorfor dør de bare ? + feit fisk.

Hei, fiskene har føst mange ganger, å jeg tar de i et ynglebur, men etter en stund så dør bare alle. En gang så overlevde 1 fisk, men den ble spist opp av den feite fisken. Hvorfor dør fiskene bare i buret ?
+ Jeg har en kjempefeit Molly fisk i buret, når jeg fikk den var den kjempe tynn, nå er den rund som en kule (?) Kan mollyer bli gravid ? Men jeg tror ikke den er gravid.
Men ja (:
takk for svar (:
Du sier at fisken har født mange ganger også spør du om mollyer kan bli gravide? Svaret sier vel egentlig seg selv da Hunnene har en trekantig vifteformet finne ved gattåpningen (ved der de bæsjer, på godt norsk). Hanner har et slags spisst rør. Sånn ser du forskjell. Hadde gått til anskaffelse av minst en til hunnfisk. Sosiale skapninger! Og du mener at de dør som i at de blir spist? Naturen er dessverre så tøff, ikke annet å gjøre med det enn å kjøpe massevis av planter sånn at ynglene har mange fine gjemmesteder. Og fôr gjerne mange små måltider i løpet av dagen i begynnelsen slik at alle får komme til matfatet.
Nei , det er guppyene som føder hele tiden ;p også dør de bare. Så har jeg en molly som er så feit :o
Ynglene dør jo bare i yngelburet
Ahaaaa! Nei fødekasse du tenker på? Sånn med netting/i plast du har oppi karet? Må da være lite trivelig å være en eventyrlysten tass som vil ut og finne mat på egen hånd også er man bare inni et slikt Mater du også oppi den? Med knust flakfôr/babyfôr/evt. annet? Hadde nok hatt en liten plante oppi fødekassa.. eller bare beplantet karet hardt med f.eks gulrotgress eller annet som byr på mange gjemmesteder og latt naturen gå sin gang.
Ja, det er sånn lite plastkar i akvariumet ;p
Mener du jeg skal ta plante i yngelkaret eller ? ;p
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap