Usikker på kjønn av kampfisk

hei alle sammen

jeg har en kampfisk som jeg ikke helt vet kjønnet på ennå og jeg har 2stk neontetra, men vil ha noen flere nå,men har ikke akkurat det største akvariumet og da er det jo begrenset og pga kampfisken og..

kunne ha tenkt meg noen guppy oppi der og men har sitti en del timer på nettet og lest om kampfisken og hva den kan ha som "venner" og blei en del klokere men damtidig forvirret også, så jeg er helt åpen for råd og anbefalinger.
det er hankjønn du har...

nå sier du ingenting om hvor stort akvarie du har, så det vil jo ha litt å si i forhold til hvilke andre fisk du kan/bør ha.

min erfaring er hvertfall at både guppy og neotetra er finnenappere, og ikke går så greit med kampfisken... men det varierer jo...
Hei og velkommen Hvor stort akvarie har du da? Mange spennende fisk der ute

Guppy og kampfisk er sjeldent et godt samboerskap dessverre da guppyer er fargesterke fisk med slør, også kjent som en god rival til kampusene. Det kan gå, avhengig av kampfiskens lynne, men ikke noe jeg generelt hadde satset på at gikk dessverre. Det kan også slå ut motsatt, altså at guppyene plager kampusen.. at det går utover en av dem er i alle fall "fasiten" som regel, altså ikke et samboerskap jeg hadde gått for

Kampfisken din er forresten en hanne - det er hannene som har slør Finnes også plakat-kampfisker, med korte slør, der er identifiseringen gjerne litt verre.. men dette er en hann

edit: Jeg hadde heller hatt 0 neontetra enn 2 neontetra. De er såpass utprega stimfisker at jeg heller hadde gitt dem vekk hvis det ikke var mulighet for å skaffe flere
Takker for info her bra at det var en gutt for han har fått gutte navn oghehe jeg leste det at det gikk an å guppy sammen med kampfisken,men han så på den som rival også,så jeg blei bare forvirret og meldte meg inn her for råd,vil ikke miste kampfisken min heller... men akvariumet er på bare 5,5l.
Ahh Ja det var da enda godt.. hihi!

Helt ærlig hadde jeg ikke hatt flere fisker oppi et slikt akvarie. Er ganske knapt selv til én enslig kampfisk. Hadde gitt vekk tetraene og holdt øya åpne etter et større akvarie til kampfisken, en aquabox er nettopp det navner sier at den er - en boks.. :p
hva var det du mente med aquabox? jeg har jo forhørt meg i dyrebutikker og dem sier helt forskjellige ting og det gjør jo ikke saken noe bedre...hehe men kunnet ha tenkt meg etter større akvarium,han hadde ett mye mindre akarium før og det var en skam så da fikk han ett større ett og da blei han så gla så
De akvariene på 5,5l heter som oftest Aquabox. ) Ja mange dyrebutikker er dessverre kun ute etter å selge. Nesten for ille at man ikke skal kunne stole på at de som faktisk jobber med fisk skal kunne gi deg vettuge svar. Men nei, jeg hadde ikke hatt mer enn den enslige kampfiskhannen i et så lite akvarie.
hehe ååja... der ser du hvor grønn jeg er!!! men jeg hadde 5 neontetra før men noen gikk første uka og det døde en for ikke så lenge siden,men mistenker at kampfisken har jaget den og stresset den veldig for dem tåler jo ikke stress i det hele tatt...
Er jo på utkikk etter nytt akvarium da,detta er egentlig bare midlertidlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap