Eheim foringsautomat

Har gått til innkjøp av denne, og den ser ut til å fungere strålende på smågranulat til fiskene generelt, men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette med malletablettene... Hvis jeg lar åpningen være så stor at tablettene faller ut, blir det jo altfor mye av den andre maten! Noen som har noen lure triks? Eller klarer 5 ancistrus og en L200 seg med rester av annen fiskemat og alger som dukker opp en-to ukers tid?
De fleste akvariefisk som man normalt får kjøpt over disk i Norge klarer seg fint i en uke uten mat. Har mange ganger vært borte 2 uker fra akvariene mine uten å miste fisk. Foringsautomater er litt sjangsespill, synes nå jeg. Skulle noe gå galt med denne kan resultatet bli kraftig overforing med eksplosiv algevekst el. som resultat. Har du yngel i karet blir det en annen sak da disse krever oftere foring.

Maller som naturlig lever av alger klarer seg fint uten tabletter over enda lengre tid da de spiser alger og trevirke i karet. (røtter er bra for mallene). La granulaten være eneste matkilde og dropp tablettene til mallene.
Tilfeldig bekjentskap
© Maria Brox
Reklame for plussmedlemskap