Filterrens

Hvor ofte skal man skifte det som er inni filteret (gryteskrubb)?
Ræka
Hvor ofte skal man skifte det som er inni filteret (gryteskrubb)?


Nå vet ikke jeg hva slags filter du har, og jeg er kun kjent med Juwel sine (forsøker meg akkurat nå på både utvendig og innvendig filter i dubai-akvariet mitt). Men jeg vil tro at felles er at du ser hvordan gjennomstrømningen er. Dersom den er svak/svakere enn vanlig er det på tide med en rens. Det gjør du i akvarievann i en bøtte, og bare klemmer forsiktig på dem...Noe grums skal det være, så ikke vær for hardhendt.
Åkei, så det er ikke bare filtervatten som skal rengjøres. Men hvordan blir det da med alle bakteriene der inne?
Ser du har nokså nytt akvarie ja. Jeg hadde nok forsøkt å bare rense vatten først da, og se om gjennomstrømmingen bedrer seg.
Filtervatten er forbruksvare, gryteskrubb, svamper og lignende har du i mange år.

Selv vasker jeg filtervatten etter beste evne noen runder til den ikke lenger blir noe særlig ren uansett hva jeg finner på. Da kaster jeg den og stapper i ny. Hovedoppgaven til vatten er å fange opp små partikler i vannet slik at du får klart og fint vann, bakteriekulturen som du så gjerne vil ha har sitt hovedsted i svamper, gryteskrubb o.l.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap