Oppstart av akvarium

Hei har kjøpt meg et 170 Liters akvarium og lurte på et par tips på hvordan eg skal starte opp dette og hvor lenge eg må vente med å sette i fisk osv takker på forhånd for svar
Hei, og gratulerer med nytt akvarie!
Her er en flott artikkel om akkurat dette emnet, vil anbefale deg å lese den
så slipper du kanskje unna en del "nybegynnerfeil" med påfølgende fiskedød.
Fort gjort å miste interessen om det skulle skje, så skynd deg langsomt!

Oppstart av akvarium

Lykke til!
Etter at du har lest den, finner du en grei og renslig måte å få opp nok bakterier til å sette inn fisk i artikkelen om innkjøring med Salmi. Heldige deg, som fant AF tidsnok til å unngå de værste flausene! En vi klarte å gjøre, var å vente i flere uker uten egentlig å mate bakteriene med annet enn det plantene produserte, men påfølgende bratt læringskurve. Kar nummer to var mye morsommere!
Takker ;)
Tusen takk setter stor pris på hjelpen =) vil helst ikke drite meg ut og drepe all fisken =)
Mye morsommere å komme med oppstartstips enn å svare på nok et "hjelp fisken min dør"-innlegg! Et tips til: Det er veldig få problemer jeg har pådratt meg som ikke veldig mange har hatt før, og søkemotoren her inne er veldig bra faktisk. Skriv noen nøkkelord i "Søk"-feltet rett under innloggingen og bli vis :o)

Nå iler heldigvis folk til hvis ting haster også, særlig hvis overskriften sier med enn "hjelp"...
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap