Vet du om en fisk som passer i akvariumet mitt? :)

Heisann!
jeg lurer på om det er en type fisk jeg kan ha i akvariumet mitt i tillegg til platy, ancistrus, eplesnegle og amanoreke? jeg er helst på leting etter en fisk jeg bare trenger å ha 1 av og ikke en stim/gruppe.

Takk på forhånd: )
Hvor stort akvarie har du ?hvor mange har du av den andre fisken i akvariet ?
De fleste fisker liker å ha noen artsfrender, så jeg anbefaler deg å skaffe flere enn bare 1 fisk, når du skal kjøpe fisker neste gang. )

Men selvfølgelig finnes det fisker som ikke trenger det. Kampfisk, for eksempel.
Den er en solitær fisk som ikke liker selskap av sin egen art så veldig godt. Men den kan gå fint sammen med andre fisker.
Black Molly og Guppy anbefales. Ancistrus kan trives alene, men setter sikkert pris på en partner. Selv har jeg Dverg Gurami par, disse anbefales, men de litt vanskelig å få til. Spiser seint og skal ha mye mat, så det er en fordel å fore fiskene litt ekstra fra handa eller noe. Levendefødere pleier å være veldig frampå i matfatet slik at det kan bli lite mat igjen til guramiene. Jeg tror ikke det fungerer noe bra å ha Guramier og eplesegler sammen, guramiene har en tildens til å skade seglene. Jeg synes også svart fantomtetra er flotte fisker, men har ingen erfaringen med disse.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap