Hjelp, hvor har yngelen det best?

Ha fått en del yngel i det siste og kampfisk yngelen har gått i 30 literen de er født i med et overheng filter etter 1 uke. Nå er de 4 uker men de siste dagene syns jeg frafallet har vært stort og vannet virker ikke ok. Testet med strimmel og da ser alt bra ut + dråpetest på ph, gh og nitritt. Problemet så jeg først da jeg hadde oppi rekeyngel jeg fant i pumpa på store akvariet. Puttet de oppi til yngelen, selvfølgelig med tilvenning av vann og temp. Dagen etter var alle døde. Har også gitt de mikroorm og slamsuger bunnen. Skiftet ganske mye vann de siste dagene over lang tid og meget omhyggelig med tempen på vannet.
Nå ser det ut som det ikke er mangen igjen og jeg lurer på å sette de over i fødenettet i hovedkaret. Der går det 5 ukjente yngler og 2 betta channdois (tror jeg) som jeg plukket opp fra flyteplantene i går. I bunnen av karret fant jeg en drøss med ancistrius i går. Trodde det var guppyen som skulle yngle vi men her er det alt annet.

men hvor har de det best, i fødenett i 200 literen eller i 30 l med flyteplanter,javamose og enkelt filter. Det er lite men det har gått i 200 literen ca 1 mnd før 30 literen selv om filterstørrelsen ikke er mye å snakke om.

Og hvor mange kan gå i fødenettet? Det er litt større enn føde boksen i det minste.
Så lenge jeg har plass,så foretrekker jeg egen tank med luftestein i tillegg til yngelsikker pumpe.Fødenett har aldri jeg hatt noen god erfaring med,men andre kan sikkert si det motsatte.
Yngel er veldig var for vannbytter om en bytter med kaldt vann,vet ikke om du har vannbytter med temperert vann?
Håper du redder de siste ynglene uansett hva du velger å gjøre
Vi tapper vann som står dagen over og har i varmekolbe til yngelkarene. slamsuger og lar vannet sive inn gjennom "luftslange" så det går ikke fort heller og vannverdiene ser jo bra ut. Håper noen vil vokse opp, vi trenger jo ikke så mange selv men syns ikke noe om at de blir for eller bare dør heller da.
Det er klart en ønsker at flest mulig av ynglene vokser opp
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap