Svarte prikker på malawiene?

hei,

lurte på om malawi ciklidene mine er syke eller noe, de har fått svarte prikker på seg, er på under 1 mm store ca. jeg mater dem med hjemmelaga rekemix, så kom jeg på at jeg leste om slike prikker en gang før i tida. tror jeg husker at hvis jeg tok for masse vitaminer i maten at slike prikker kommer, har jeg rett? må jeg lage ny mat med mindre vitaminer- jeg bruker spektro multivitamin fra solaray.

ciklidene oppfører seg helt normalt, utenom at de har disse prikkene på seg da..
Nå er jeg ikke ekspert på malawi, men har lest at for mye mye spirulina i fôret (det er en type alge som brukes som kosttilskudd) kan gi slike pigmentflekker. Vet ikke om du pleier å ha det i maten, eller om det er en del av vitamintilskuddet du bruker. Nå er jo ikke slike flekker farlige har jeg skjønt, men ikke særlig pent heller kanskje.

flekkene er ikke særlig store at jeg legger merke til dem uten å se nøye etter, eneste jeg bruker i rekemixen er multivitamin fra solaraay og sånn liten box tetradiscus greier og ingenting annet x)
jeg tok 1 kapsel i en 50/50 blanding av grønnt og reker, alt i sammen på 300 gram..blir altså 1 sånn kapsel for masse til 300 gram med rekemix? :/
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap