Nytt akvarie.

Heisann. Da ser jeg det er på tide å skifte ut mitt Juwel 63 liter. På tide med noe litt større

Ser da på følgende akvarier:

Zoorud Streamline 240l Valnøtt m/bord og belysning
Zoorud Classic 240l Valnøtt m/bord og belysning

Zoorud Streamline 160l Valnøtt m/bord og belysning


Hva er forskjellen på disse 3?

Kan du få lagt inn link til disse?
Da er det litt enklere å sammenligne
Sjekker linkene dine,ser foreløpig ut at det er ulike mål ,ellers ikke lett å vite uten bilde
Zoorud akvarier
Etter flere Google-runder har jeg hver gang endt opp i et importfirma i Trøndelag. Kjenner faktisk ikke til noen som produserer akvarier der
oppe. Kan heller ikke finne noen informasjon om hvor de blir
produsert......Må si jeg stusser litt når det gjelder disse 240-l-karene ; LENGDE : 80 cm !! I tillegg til 60(dybde) og 60(høyde). Må si at dette
er ikke mine drømme-mål for et akvarium. Ettersom du bor i Trondheim
og linker til Akvasia : Hvorfor ikke kikke på de andre merkene som
de fører ? De fører Wromak og Juwel. Dessuten finnes det importører lengre sør i landet som fører Akvastabil. Ser at Wromak 240 Exclusive
og Juwel 240 har en lengde på 120 cm, da først snakker vi om stue-møbel/pynt. Zoorud Streamline 160-l Valnøtt : ser det følger
med et filter av typen Jebao(ukjent) og 4 lysrør på 24w. Hvis det
er et plante-akvarium du skal ha, må dette være tilnærmet perfekt med denne lysmengden. Hvis jeg bruker de oppgitte målene kommer jeg
til 200-l, ikke 160-l for disse ukjente akvariene.........Zoorud Streamline/Classic 240 : Må si jeg er skuffet over den synlige
størrelsen (lengden). Jeg bryr meg ikke om hvor dypt innover et
akvarie jeg ser, heller ikke om høyden. For meg teller bare bredden (lengden). Derfor synes jeg ikke 80 cm. imponerer, ettersom mitt 125-l-kar har samme bredde(lengde). Dessuten fungerer ikke de
oppgitte målene for meg, jeg kommer til 280-liter.
PS ! Må si Akvasia har valgt en fryktelig dårlig filterløsning i
Wromak 240, i morsetning til filtervalget i W. 250. Eheim-filtre er
selvfølgelig bra, men.........
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap