Hvor mange fisk spørsmål, igjen.

Hei.

Har et 120L kar her nå, og lurer litt på om jeg har nok/for mye/kan få fler fisk.
Har fra før 9 stk CW023 Orange Laser, 6 Sverddrager, 4 Praktbotia, 2 ancistrus (vurdere å kvitte meg med disse) og 3 SAE'er.

Jeg kunne tenke meg 2 SAE'er til, 2 praktbotia til. Hvordan høres det ut? Blir det litt mye?

Edit: Ja, også hva synes dere om kombinasjonene fisk? Blir det stress for noen, eller går disse greit sammen? Tror kanskje Ancis. ble litt stressa etter jeg fikk CW023, har ikke sett så mye til dem siden.
Det er en fin blanding av fisk,og det høres ut som det er en grei mengde. Ville ikke kjøpt flere praktbotia da de blir store.
Ok, takk for svar! Kvitter meg med Ancis. uansett da de bare spiser plantene mine :P
En ting til, Sverddrage gruppen består av 3 hanner og 3 hunner. Tenkte jeg skulle kvitte meg med 1-2 av hannene også, få litt bedre kjønnsfordeling?
prktbotiaen blir fint 40 cm, og veldig gammel, trive i stim i godt beplantede kar med masse strøm, er også veldig følsom for endringer i vannet.

ancistrusen har ikke for vane og ete planter uten om de mangler grøntfor i kosten (agurk, squash ol.) ville heller sett nærmere på sverddragene, de eter gjerne visse plantesorter og napper i de fleste sortene.

det er en god ide og kvitte seg med noen hanner, de stresser ofte hunnen om hun er gravid, så litt fordeling der hadde vært fint.

du må gjerne skaffe fler SAE, de er stimfisk og trives godt i lag.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap