Planter

kjøpte noen nye planter til 360 literen idag, og som altid sitter jeg og banner i ett hjørne mens jeg prøver og få av det som er rundt planten, og som 9 av 10 ganger er sykt vanskelig og få av.
har vudert fere gang og bare plante planten nedi akvariet med dette gule greiene rund og gjerne med blomster potten man får med oxo,
er det noen som har erfaring med og drite i og ta av dette gule rundt planten, går ut i fra det ikke er skaldelig for verken plante, fisk eller vann siden de har det på i butikken
Høres ut til at du har kjøpt planter med et godt rotsystem,og det er jo i og for seg positivt.
Men,dette gule som er i potta har en tendens til å sette seg i rotsystemet.Tror ikke det er skadelig for innholdet i akvariumet,men vil etter noe tid flyte opp når det løsner.Da er det bare å kaste de småbitene som blir liggende på bunnen.
Jeg har prøvd så skånsomt som mulig å fjerne det gule fra røttene,og har så skylt resten i temperet vann.Klarer da å skylle vekk litt ekstra.Resten går i bunnlaget.'
Om dette er en echinodorus eller sverdplante,så anbefaler tropica å kutte litt på røttene før planting om de er altfor lange.
Se video på denne siden: her
Det jeg har gjort på mine er å holde roten under lunket vann og prøve å "gre" løs og pirke løs steinullen som sitter fast mellom røttene
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap