Fisk sitter fast i håven!

Jeg har en algespiser som nå sitter fast i håven. Den vil ikke slippe. Han har pigger på hodet, men det ser ut som om det er de på sidene av munnen som har sitter fast med. Har prøvd å rive han løs, men er rett og slett redd for å rive istykker fisken. Hva skal jeg gjøre?
Vreng hoven slik at fisken henger på utsiden av den og ikkje inni, deretter ligger du hoven i akvariet ditt ved ett av hjørnene slik at fisken er i vannet men ikkje hele hoven, så er det egentlig bare å vente til fisken slipper selv, som oftest klarer de dette helt fint selv
hvilken fisk er det snakk om? er det ancistrus kan du bare glemme at den med det første kommer seg selv løs, du må nok ty til og tre forsiktig maskene ut i fra piggene, ( som vender fram og litt inn. må ikke dra da den kan få varige skader.
Takk for svar! Det var en ancistrus, men den løsnet ene siden av munnen selv, og med litt risting på håven løsnet andre siden og
Jeg hadde 2 slike som greide å sette seg fast i håven. Ga opp til slutt. Nå blir de fanget i en dertil egnet tuppeware bolle
Det er også forskjell på håver. En håv med et stivt og litt grovmasket nylon-nett er vanskeligere å sette seg fast i enn en håv med mykt, finmasket nett.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap