Paroon hai

har noen parooner hvor mange liter må de ha
Hei

Jeg selv har ikke plass til denne skjønnheten.

Det jeg har funne er at den vil i voksen størrelse trenge hele 3500-3750 liter.

Om den er som di fleste akvarie fisk så vokser den nok relativt fort.
takk for svar, jeg vet ikke hvor gamle de er, ganske små ennå. Har et akvarie på 325 liter, så hvis de vokser kan det bli litt vanskelig ja..
Oj, trenger den så stor plass. Nesten rart de selger en som blir som stor. Ikke mange som har plass til så stort akvarie. Men takk for svar
Paroon hai og basseng i forhold til dyrets størrelse.
Nå skulle en tro at 3500 - 4500 l er et stort basseng. Men der må jeg bryte inn. Et digert badebasseng....av typen man kjøper og setter opp i hagen som er 1 m dypt og 5 m i diameteren rommer hele 12 000 liter vann ++++ Og det har blitt sjekket. Dersom man tror at et dyr på ca 2 m vil trives der, så tar man grundig feil. Det er ren dyremishandling. Det fimnnes også regler som skal følges vedrørende basseng størrelse i forhold til dyret. Med understimulering kan gjellene tettes og føre til infeksjoner og langsom pinefull kvelning av den stakkars haien. Jeg selv ville gjerne hatt dette vakre dyret, men ombestemte meg når jeg gikk grundig inn i dette og fant ut hvilken plass dyret skal ha for å ha et godt og verdig liv. Og dersom et 12 000 liters basseng er for lite, så kan man glemme å kalle seg dyreelsker dersom man plasserer det stakkars dyret i et 3500 liters basseng, der den vil ha det godt i maks 1 år. Vil man ha paroon hai, så får man bygge en skikkelig dyrehage. Vil man ha elefanter så setter man dem ikke inn på en garasje med takhøyde 2 m , om natten....for gods sake!
Det tar en stund før en paroonhai blir 2m.Jeg hadde 2 små eksemplarer på 10-15cm og hadde dem i en 720L og det gikk fint.Problemet med paroonhaier er att de er veldig aktive og svømmer rundt hele tiden og det gjelder nattene også.Så skal en ha sånne så man tenke litt på hva en skal ha sammen med de.De fleste fisker blir stresset av at de er så aktive.3500.7000L er jo for et voksen individ.Må ikke ha ett sort kar for en liten tass på 10cm!
Du skriver ikke noe om hva du gjorde med disse paroon haiene dine til slutt....
Jeg mistenker at fiskene dine dør når de vokser ut av akvariene dine. Om ikke hos deg, så overlater du til noen andre å ta livet av dem istedet.
Jeg overtok dem av en annen og det var akkurat da jeg hadde startet med akvariumshobbyen så det var en impuls greie,jeg hadde dem bare i 1mnd før jeg ga dem bort til noen andre.
Tilfeldig bekjentskap
© TS
Reklame for plussmedlemskap