Vannbytte

har hatt fiskene mine i en uke, nå er det tid for og bytte 20-30% av vannet, jeg puttet alle fiskene i en annen bolle, og så puttet jeg fiskene mine oppi akvariet igjen, og de mistet fargen sin de ble helt bleke. hva har skjedd?
Fisk blir stresset av å bli flyttet. Det er nok sjelden den beste måten å skifte vannet på. Hvor stort er akvariet ditt, og hvilken type fisk har du?
Det er ikke nødvendig å flytte på fiskene dine selv om du skal skifte vann i akvariet ditt.
Grunnen for at fiskene dine mister fargen er grunnet veldig mye stress pga flyttingen.
La heller fiskene være i akvariet ditt mens du skifter vann.
Når du tar fiskene ut av akvarier så blir dem gjerne redd og da mister dem fargen. Fargen vil komme tilbake så snart dem er blitt mer trygge igjen.

Og det er ikke bra heller og ta dem ut av akvariet bare du skal ta et mindre vannbytte.

Jeg tar aldri ut fiskene utenom når dem skal flyttes på over i et annet akvarie eller skal selges/gis bort.

Det største akvariet mitt er på 270l og der er det et ukentlig vannbytte på 30% og dem bryr seg lite om det jeg driver med så lenge dem får være oppi akvariet og ikke blir jaget og tatt opp.

det samme gjelder 21,6l og 60l min.
Tusen takk for svar og hjelp. akvariet er 80 l. Jeg skal aldri flytte dem igjen når jeg bytter vann! Jeg har sebrafisk og en algespiser. husker ikke navnet på den.
Legg ut bilde av fisken du lurer på.
Du får sikkert raskt svar på hva du har.

Da har du nok hatt ganske mye unødvendig arbeid. sebrafisk er ikke bare bare å fange heller....
Hehe, det har du rett i, de var kjempevanskelige å fange
Men da er det greit at nå trenger du ikke å gjøre det flere ganger.
Kan ta timesvis å fange de der zebraene :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap