Trerot og stein i akvarium

Hei. Har tenkt å innredde akvariumet mitt med røtter og steiner jeg finner ute, og lurer derfor på hva som må gjøres før jeg setter dem i akvariumet?
Inaktiv bruker
Stein
Hei. Med steinene skal det bare være å vaske de veldig nøye flere ganger. Da UTEN såpe og andre rengjørings midler. Skrubben skikkelig med hendene eller bruk kost eller svamp som ikke har vært i kontakt med såpe. Røtter er jeg mer usikker på.
Røtter skal man være veldig forsiktig med. Hvorfor vet jeg ikke helt, kanskje noen andre vet det.
Men jeg ville definnitivt kjøpt røttene. Men sten er det bare å skylle litt så kan man sette dem i akvariet!!
Røtter som har ligget i myr i årevis er ikke noe problem uansett art tror jeg, bartrær generelt er vel grunn til å få angst, ikke moro med terpentin i karet på en måte. Røtter fra løvtrær avgir ikke like mye gufne stoffer, har sett roserøtter og bjerk i alle fall, trollhassel er hassel og skulle ikke by på vanskeligheter.

Bruke innsiden av hodet og fantasi er vel greia, tenke over hva treet du tar rot fra kan bidra med. Eik for eksempel, eikebarkekstrakt brukes til å senke pH, orekongler like så, da ville jeg tenkt "har jeg bruk for lav pH i det karet" før jeg satte inn røtter fra eik og or...

Eller gjøre som meg som har over gjennomsnittet livlig fantasi, feige helt ut og kjøpe redmoor ;o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap