Renser akvariet nå, men det er uklart og fullt av slam og ser ikke til å plante

Skrev for en stund siden en tråd om at jeg skulle ta en skikkelig opprensking i akvariet mitt. Og i dag så hoppet jeg endelig i det ...

Har slamsugd og slamsugd i det uendelige og tømmet nesten hele akvariet for vann, men får søren ikke opp slammet og skallene til døde sandsnegler.

Da jeg brukte grus så ble den fort ren, men denne sanden blir jo IKKE ren !!!!

Og vannet blir ikke klart.

har tappet oppi vann, og lar det nå stå med filterpumpen på for å rense.

Kan ikke plante noe, for jeg ser jo ikke hvordan det blir når alt er så grumsete.

Sukk, det er lenge siden jeg gjorde noe oppi der, men kan ikke huske at det var så mye styr sist??

Nå ligger alle plantene + nye planter og venter , jeg har luket og renset og har kastet det som ikke var pent. Men får som sagt ikke plantet dem, for jeg ser jo ikke hva jeg driver med oppi der.

Når vi grumset legge seg , og hvordan får jeg bort skjellene etter sandsneglene, og slammet som stadig kommer frem i bunnen???
Nå har det gått en time siden forige innlegg. Og vannet er enda uklart, men kanskje litt bedre.

Synes det er rart at det skal være så uklart. Irriterende å ikke få plante og gjøre seg ferdig.

Bør man foresten skifte ut sanden innimellom? Jeg har hatt den noen år nå. Og den blir jo ikke ren nok ved å slamsuge.
Sveve alger?
Er ikke sveve alger du har fått da?
Hvor mye forer du fisken?
Hva forer du med?
Nei det er ikke alger.
Vannet er bare forferdelig uklart etter at jeg fyllte på nytt vann. Vanligvis så pleier det klarne opp. Ser ut som svak rosa saft.

Men sanden er veldig skitten, så jeg lurer på om det er grunnen.

har ikke mange fisk oppi der nå, og forer ikke mye, hopper gjerne over noen dager innimellom.

men har hatt masse sandsnegler, og de ligger jo også igjen i sanden, skallene altså.
Husker desverre ikke hva den heter, den er kjøpt på midtun zoo på midtun (bergen). så den er beregnet på akvarier. Men har sikkert hatt den i bruk 2-3 år nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap