Innvendig filter til 240 liter akvarie?

Jeg har kjøpt meg et akvarie på 240 liter og ønsker å kjøpe meg et innvendig filter som passer til akvariet uten at jeg er nødt til å lage noe selv og at det blir for dyrt da jeg ikke ønsker å skjære sundt topplokket som er på akvariet for å få plass til rørene og føler meg tryggere på innvendig filter..
Vil absolutt anbefale deg et utvendig filter. Det er veldig arbeidsbesparende i forhold til innvendige. Du får mye mere filtrering i ett utvendig enn i ett innvendig.
Dessuten går det veldig mye lengre tid før du må gjøre noe med det.

Til et 240 liters kar bør du ha filter som produsenten sier kan takle ca 500 liter. Dette fordi produsentene tar i veldig når de sier hva filteret er i stand til å takle. Dvs at du trenger feks 2 fluval u4.

Evt ett utvendig. Feks
Har ett utvendig filter av typen Am-top at-3337 som fulgte med, men må skiftes rotor i.. Men jeg vil føle meg tryggere på at et ikke skal skje lekkasjer osv mens vi i huset er på jobb fra 07 - 15.. er det jeg er redd for ska skje, slik at vi ikke kan gjøre noe med det når vi er borte..
Er enig med alt Jonas skriver her.

Er det virkelig ikke åpninger for slanger og ledninger inn til karet? Veldig synd om du må skjære i stykker topplokket i såfall.
Vet egentlig ikke, for jeg ser nå at jeg ikke har fått med noen rør til den utvendige pumpen, bare selve pumpen med innhold.. Jaja.. får bare bruke den innvendige pumpen jeg også fikk med da som tar 750 liter/timen..
Plussmedlem
2 stk Fluval 4+ som minimum... Men aller helst et utvendig.

Men det går jo an å lage seg et hjørnefilter eventuellt da. Alt du trenger er grov blåmatte, 2 glasslister, litt silikon, en sirkulasjonspumpe og litt bioballer og keramikkrør.... Ikke vanskelig heller...
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap