Nytt akvarie igjen...

Hei

Jeg har nettop begynt å fylle opp mitt første akvarium (320 liter), men overhørte noen på jobb som snakket om en person som hadde gått lei hobbyen sin og hadde begynt å sulte fiskene og slå av pumpen og slikt for å ta livet av de. Eg fant fort ut hvem det var og tok en tlf til han og vips så tilbydde han meg akvariet sitt som han mente var 240-300 l med fisker,planter,pumpe osv. Og jeg synes så synd i fiskene at jeg sa ja på flekken. Hvor jeg skal plassere den vet eg ikke men men.
Det jeg lurte på er om det er noe spesielt jeg må gjøre/passe på med disse stakkars fiskene som har blitt mishandlet. Eneste han kunne si meg var at han hadde åler og algespiser og et par fisker. Ja og at det hadde kommet snegler i sanden...

Plussmedlem
Følg med på hvordan formen deres er...
Ikke overfor det med det samme du får de selv om de er utsultet, det kan de dø av.... For de heller litt pent opp, og for gjerne flere ganger om dagen..
Ok, Men hvordan er det med å plassere de i tanken som jeg har etablert fra før?
Tenker på sykdom og om de blir aggresive siden de ikke har fått mat på en stund? Han lovde at han skulle fore de nå og sette på pumpe og slikt til eg hentet de. Pluss min lokale dyrebutikk sa at de kanskje kunne hjelpe hvis de var noen av fiskene jeg ikke ønsket.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap