Sølvhai + guppy/sverddrager/neontretra sammen?

Funker det eller vil de andre fiskene bli spist opp? :o)

Jeg har 50-60 neonetra og en 5-10 av guppy/sverdrager osv.

Veldig dumt hvis de blir spist opp hvis jeg putter noen sølvhai oppi,men jeg så sølvhai i akvariumsbutikken nå sist og de var drit tøffe. Har lyst på noen sånne
Hvor stort akvarium har du?
Sølvhaien blir veldig stor (35 cm...) og trenger 720 liter vann for å ha det bra, i tillegg er det en stimfisk.
Sjekk ut fiskedatabasen her : http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5818

Det er sjelden en god idè å ha liten fisk og stor fisk i samme kar.

Sølvhaien er stilig den, skjønner at du har lyst på!
200 liter.

De i butikken er jo bare noen få cm store.

Har også sverdrager og står at de blir opptil 15 cm, men de jeg har hatt 1 år nå er jo ikke blitt halvparten av 15 cm ennå.

Jeg har hørt at fisk blir så store som miljøet deres tilsvarer, stemmer det? Dvs. har man f.eks. 300 liters, så blir kanskje sølvhaien ikke mer enn 15 cm.

Men uansett, det tar jo la kanskje et par år før sølvhaien blir 35 cm ?
I alle dager.. ikke vondt ment mot guppyen, men når man har 720l+ å boltre seg på, hadde det ikke vært den første fisken jeg hadde ønsket meg! Haha.

Men en generell regel i fiskeverdenen: If it fits my mouth, I'll eat it. Så nei, jeg hadde ikke hatt den kombinasjonen.
Plussmedlem
At sølvhai trenger eller ikke trenger 720 liter, vel....

Jeg velger heller å gå på lengde. Fra en sølvhai blir kjøpt som standard zoo-størrelse bruker den (hvis den får det den skal ha av mat og stell) litt over et år på å vokse ut av et 2 meters-kar... Med standardmål vil det si at på litt over et år så har den sølvhaien potensiale til å vokse ut av en 1120 liter!
Sølvhai er en aktiv og skvetten stimfisk som trenger svømmeplass. 2 meters lengde gir den gir den ikke plass til mer enn ett kraftig slag av halen før den må snu igjen.

Hva folk velger å gjøre eller ikke gjøre er opp til de, dette er da min personlige erfaring....


Edit.
200 liter?
Vel, da er mitt råd følgende : Dropp tanken på sølvhai.....
Jokkkis
200 liter. Jeg har hørt at fisk blir så store som miljøet deres tilsvarer, stemmer det? Dvs. har man f.eks. 300 liters, så blir kanskje sølvhaien ikke mer enn 15 cm.


Dette er nok en myte som det er vanskelig å ta livet av...
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Konn-Vetterlein
Reklame for plussmedlemskap