Ancistrus

Hvor gammel må ancistrusen være før den er kjønnsmoden? (mange cm?)
jeg tror man bør regne ett år, mine ancistrus og L-144 har i hvertfall brukt det på å nå ca. 10 cm. lengde og barter
Er litt usikker på om jeg skal ha L144 eller ancistrus. Har du noen tips og råd om hvilken type jeg bør velge?
L144 har et flott utseende. Vanlig Ancistrus er mer hardfør og egner seg bedre i et selskapskar.
Hvis du har mulighet, så velg L-144
Min erfaring er at den viser seg mer, og er mindre skvetten og grinete enn vanlig ancistrus.
Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg har hørt andre ha samme erfaring så det må jo være noe i det.
Og det er jo ikke til å komme bort fra at den er vakrere, med sin oransje kroppsfarge og lysblå øyne
Min vanlige ancistrus hann er dagaktiv og veldig tam. Han tigger etter algetabs hver gang jeg forer de andre fiskene mine. Han liker å sitte på hånda mi når jeg vasker viduet på innsiden. Fikk min når det var veldig liten, tror det har den del og si...
Har ancistrus i 2 kar. I det ene har jeg noen fra eget oppdrett, og disse er tamme som bare det. Far sjøl, han er skvetten. Liker best å ligge under roten sin. Når det er foringstid kommer han frem, tar litt mat med seg tilbake til hullet sitt.

Dersom det ikke har vært noe bevegelse foran karet kan jeg finne han på glasset, men hvis han ser meg, gjemmer han seg igjen. Han var ganske stor når han flyttet inn her hos meg.

Tror det kommer an på hvor store/gamle de er når du får dem, og hvordan du behandler dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap