Utvendig pumpe/filter i juwel 280?

Heisann alle dere fantastiske akvarister der ute!

Jeg har et par spørsmål angående filter og slikt...

I akvarier er det nå det orginale bio flow 300 (tror jeg det heter) som fulgte med akvariet. Men mine ansatte mente dette ville bli en smule underdimensjonert, derfor satte jeg inn et eheim innvendig filter i tilleg. Dette pumper ca 200 L/t, pluss en eheim sirkulasjonspumpe uten filter som kan pumpe alt fra 150- 600 L/t.

Foresaker dette for mye strøm i vannet, eller er det passe?
Også lurte jeg på om det hadde vært bedre og eventuelt erstatte en eller begge eheim pumpene med et utvendig filter.

I akvariet er det 10 stk. Dolkestikk tetra
5 stk. Praktbotia
2 stk. Polkadot maller
4 stk. Sommerfugl ciclider

Skal legge ut bilder så snart jeg får mulighet til det.
Kan nok være fornuftig det. Hvor stort er karet?
Karet er på 240 L, litt rart at det heter 280 egentlig.
oki. jeg har en 250 liter, og den har jeg en slik i :

anbefaler ca det doble av hva produsentene sier pumpa klarer.
Tusen hjertlig takk for svar! Jeg tenker at jeg tar å bytter ut de to jeg har satt nedi, og eventuelt starter opp et nytt med de oppi. Igjen, takk for svar.

PS: Har du noe bilder av ditt akvarie?
Nei, har dårlig med bilder dessverre. Holder på å skal starte det opp på nytt.
Godt fornøyd med den pumpa, mange her inne som sverger til eheim, og de er sikkert veldig bra, men de koster en god del mere.
Jeg har en ehiem pumpe oppi, men den største pumpa er Juwel. Den fungerer bra, men kunne vært bedre. Hvor stort starter du opp?
Hvis du mener hvor stort kar jeg skal starte opp? som jeg sa over her 250 liter.
Jonas76
Hvis du mener hvor stort kar jeg skal starte opp? som jeg sa over her 250 liter.


Beklager så mye. Jeg glemte meg litt, så lenge siden jeg kommenterte det.

se her, dette er mitt nåværende.
ser fint ut det. Jeg har ikke helt klart å bestemme meg for hva jeg skal ha der enda jeg. Har lurt på noen apistoer. Syns de er fine. Men så har jeg litt lyst til å ha større ciclider. hmm.. tror jeg snart ryker på en 250 liter til.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap