Corydoras egg?

Jeg går å venter på at mine corydoras panda skal legge egg.
Mitt spørsmål er om guppyene mine vil komme til å spise opp eventuelle egg/yngel?

Jeg har ett 63 liters tett beplantet akvarium med cory og guppy.

Er det bedre å legge eggene i fødekar?
usikker på om guppy´n spiser egg, men vil tro det.

Her kan du lese en bra artikkel om oppdrett på Corydoras.

Tusen takk for info. Vet du om denne renslighet galskapen også gjelder panda?
Det vil jeg tro gjelder corydoras som art. Altså også panda.
Ok. Takk igjenn for svar.

Noen andre her som har erfaring med hold av panda ?
Jeg ser at eggene blir spist opp av guppyene mine.

Går det ann å klekke eggene i fødenett?




Eller er disse ungene så små at de vil gå igjennom nettet??
Ynglene er som små sy-tråder og kommer til å svømme ut gjennom nettingen, guppy vil også spise ynglene etter de er klekket. Prøv å finne et rimelig yngel-kar hvor egg og yngel kan få være for seg selv, det er nok det beste hvis de skal ha mulighet til å vokse opp
Takk for gode råd

Hvilken temp bør jeg bruke? I hovedkaret har jeg 24 grader. Går det fortere å klekke ved feks.26?

Skal det være vannskifte hver dag og evt.hvor mye ? Jeg har lagt eggene i et 25 liters kar med lokk akkurat nå
24 grader er helt fint det, pandaer liker det litt kjøligere enn andre coryer, så det kan jo være greit at det ikke blir varmere enn det.
I mitt yngelkar hadde jeg innredet med sand, catappa-blader og en mosedott til å gjemme seg i, og en liten pumpe som var ferdig innkjørt.

Jeg byttet halvparten av vannet med 2 dagers mellomrom, bare passet på at vannet holdt samme temperatur. (Fyllte en 10-liters bøtte med vann noen timer i forveien og lot den stå med varmekolbe i)

Etter yngelen hadde blitt et par uker så byttet jeg vann bare en gang i uken, og det funket fint her, alle 60 ynglene vokste opp.
Alle har vel sin måte å gjøre ting på, jeg har aldri hatt noen renslighets-mani med mine cory-yngler, men de har klart seg alikevel
Da de ble et sted mellom 4-6 uker gamle flyttet jeg de inn til foreldrene.

(Begynte å mate de med micro-orm og levende artemia to dager etter eggene hadde klekket)
Takk igjenn for gode råd

Finns det noen triks for å finne ut om ynglene lever?
Jeg er ikke helt sikker på om det er rusk eller fisk som sitter oppe på egget.

Det er 2 svarte/ brune prikker med ca 0,4 mm mellomrom.
Prikkene er kanskje 0,2 mm lang.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap