Da skal jeg kjøpe mitt første akvarium og trenger hjelp:)

Inaktiv bruker
Hei.

Jeg har nå kjøpt en 182l hjørne akvarium av en kompis og trenger gode råd og tips, har funnet mye bra inne på forumet her også men lurte på om noen kunne hjelpe meg litt med de første innkjøpene som pumper, filter osv. kanskje dere som kan dette kunne gitt meg noen linker til pumper/filter dere anbefaler. ønsker innvendig pumpe da jeg syns dette blir penest.

Da det kommer til interiøret i akvariet ser jeg mange anbefaler sand fra biltema, bør denne renses på en måte? hva er da best? og skal en bruke noe såpe artikler på den sanden?

kan jeg og sette inn det jeg vil av pyntegjenstander? eller må jeg da tenke på i ettertid hva slags fisk osv jeg må ha?

kommer sikkert flere spørsmål i tiden fremover da jeg er TOTAL nybegynner på dette her.. håper på positive svar
Nybegynner selv
Hei Er selv helt fersk så har ikke så mye peiling på pumper osv.
Kjøpte en 130liters i går av en kompis. Skal ikke ha fsk oppi ennå, da akvariet må vaskes og jeg må kjøpe pumper osv. Det har jeg kjøpt på Dealextreme.com, som er veldig billig.
Men var å kjøpe 10 kg med sand på dyrebutikken, og da sa de at det var veldig viktig å vaske sanden først. Mye støv og dritt oppi der. Men ikke bruk såpe! Fisken tåler ikke såpe
Hadde trodd du kunne ha valgfritt intriør. Men om du skal kjøpe reker til å ha oppi, som jeg skal .. må du kjøpe sylinderforemde små rør, som de kan søke dekning i for fisken
Inaktiv bruker
Celina Solås