Heia.

Jeg har noen spørsmål. Har et 60 l med innebygd filter hjemme nå. Har 3 mollyer, en liten stim neontetra, 3 siamesiske algespisere, 2 kamelonfisker, og noen amino? reker.

Disse skal nå flytte inn i en 200 l. Og med det har jeg noen spørsmål:

Første først. Jeg har kjøpt inn biltema sand( riktig type). Men jeg lurer på hva jeg skal gjøre med bunnlag. Varmekabler er nok litt uaktuelt. Men det er så mange forskjellige typer bunnlag, og helt ærlig et lite søk her inne gjorde meg ikke spesielt klokere, mulig det ikke holdt med å søke på bunnlag.

Vil veldig gjerne fortsette med den stilen jeg har nå. Dvs middels beplantet( nå har jeg enkle "stilk" planter) og en litt grovere type sand enn hva som skal inn i det nye. Røtter og stener. Har lyst til å prøve meg litt smått på aquascaping for nybegynnere også.

Jeg vil ha mest fokus nå på å få et bunnlag som planter kan trives i, har lyst til å prøve meg på en heldekkende bunn av noe slag, i allefall i deler av akvariet. Tenkte å legge litt penger og jobb i det fundamentale. kjedelig å stå her om noen mnd og føle at man skulle gjort ditten og datten.

Jeg trenger også et filter, og lurte på om noen hadde noe godt å anbefale der. sett på tetratec EX og syns denne virker greiest med tanke på rensing av filteret. Men som sagt har jeg ikke peil. eheim, fluval og tetratec er jo de regjernede produsentene har jeg funnet ut.

Samt ønsker jeg noen flere fisker på sikt nå som jeg får et større akvarium. Jeg har en fredlig liten harmonisk gjeng her og ønsker å plusse på familien.
Jeg har veldig lyst på boliviansk sommerfugl ciklide. lest litt om denne og tror den vil passe med resten av gjengen min. Blir også en god del flere reker, evt noen skjell ol. Jeg kan ikke fordra sugemaller så vil heller fylle opp med fisk som er flinke til å holde rent.

Noen andre som har forslag til litt spennende morsomme fisker som kan passe inn hos oss?

Jeg håper virkelig jeg får like harmoniske fisker igjen og syns som nybegynner denne hobbien er veldig fasinerende.



Hei der.
Jeg er en nybegynner og tenkte på hvordan kan du skrive et spørsmål for jeg vet ikke hvordan du kommer der. Jeg har sett lidt rundt og kunne ikke finne det. Så jeg tenkte at du kunne hjelpe meg. Hilsen lite kampfisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap