Gravid platy

Heisann! Jeg tror jeg har satt dette emne feil.. Men jeg er helt ny og skjønner ingenting her :p

Men jeg lurer ihvertfall hvor lenge Platyer går gravide? Og hadde vært fint om noen kunne legge ut et bilde av magestørrelse. Jeg har ikke lyst på halvspiste yngel /:

Jeg har to platyer som er gravide, det sa ihvertfall han i dyrebutikken. Men jeg syns ikke de har særlig stor mage. Kanskje litt. Og de har svart flekk ved halen.

Hjelp!
Hei der!
hei der! og velkommen til akvaforum!
har selv hatt platy i 4-5 år og de er noen utrolig fine fisk.
om du ser i forumet for platy kan du se at de går gravide i ca 24-30 dager før de føder levende unger. akuratt størrelse på magen er jeg ikke sikker på, men de får litt mage hvertfall. og den "svarte" flekken er et ganske sikkert tegn på at platyen er gravid så er det vel bare og vente å se. beklager, men hva mener du med halvspiste yngel?

for å finne forumet for platy søker du helt til venstre i den "grønne" ruten der det står søk. tast inn platy, så går du videre inn på _____ treff i fiskebasen ( øverst midt på skjermen) og blar ned til du finner fisken du leter etter.

ps: vær litt ops på innavl. har bare tre platyer igjen nå pga. overgang til større fisk, men den eneste dama jeg har er "utsatt" for innavl. hun er kort og har utrolig stor mage. det ser ut som om hun er gravid hele tiden, men hun er bare slik. jeg er ganske sikker på at hun er steril også!

- håper jeg hjalp deg litt på veien til dine første platy yngel!
Viilde
hei der! og velkommen til akvaforum! har selv hatt platy i 4-5 år og de er noen utrolig fine fisk. om du ser i forumet for platy kan du se at de går gravide i ca 24-30 dager før de føder levende unger. akuratt størrelse på magen er jeg ikke sikker på, men de får litt mage hvertfall. og den "svarte" flekken er et ganske sikkert tegn på at platyen er gravid :) så er det vel bare og vente å se. beklager, men hva mener du med halvspiste yngel? for å finne forumet for platy søker du helt til venstre i den "grønne" ruten der det står søk. tast inn platy, så går du videre inn på _____ treff i fiskebasen ( øverst midt på skjermen) og blar ned til du finner fisken du leter etter. ps: vær litt ops på innavl. har bare tre platyer igjen nå pga. overgang til større fisk, men den eneste dama jeg har er "utsatt" for innavl. hun er kort og har utrolig stor mage. det ser ut som om hun er gravid hele tiden, men hun er bare slik. jeg er ganske sikker på at hun er steril også! - håper jeg hjalp deg litt på veien til dine første platy yngel!


Tusen takk for svar! Hehe, burde kanskje beskrevet halvspiste yngel litt Jeg mener at hvis de blir født utenfor fødekassa, kan de bli spist opp, kanskje jeg finner dem halvspiste. Men takk!
He he guppy yngel er bitte små så de går evt. rett i munnen til de fiskene som har stor nok munn. Og det vil si de fleste voksne fisker........... jeg har sett at både mammaen selv de andre guppyene og neontetra har snappet i seg deilige levende delikatesser......
hei igjen, når yngelen blir født er de veldig små. det er derfor lett for andre platyer å svelge dem hele! du kommer nok ikke til å finne dem halvspiste. pass på å ha mange hjemmesteder og planter i akvariet så vil yngelen klare seg helt fint utenfor fødekasse. hvis du har sprinkler i fødekassen kan yngelen lett slippe ut av fødekassa fordi at de er så små. de vil da ha mindre sjanse for å overleve.
lykke til
Takk for svar Hørt om noen som har vært litt heldig, skjønner du. Men det var med Mollyer.

Problemet mitt er at jeg ikke aner hvor lenge de har vært gravide! Tenk om de skal føde om to dager eller noe? Eller har de ordentlig størrelse på magen da?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap