Luftfilter når man skal ha reker..

Fikk anbefalt dette luftfilteret og lurere på om det da fungerer som det jeg har. Altså ned i karet, plukk i stikk-kontakten så er vi der... Ja helt grønn på dette!!! :-P
Plussmedlem
Må ha luftpumpe...

Luftpumpe, slange derfra til filteret, filteret ned i vannet og i med kontakten.
Enkle og effektive filter, reke og yngelsikre, men kan bråke litt om du kjører høyt lufttrykk...
milo
Må ha luftpumpe... Luftpumpe, slange derfra til filteret, filteret ned i vannet og i med kontakten. Enkle og effektive filter, reke og yngelsikre, men kan bråke litt om du kjører høyt lufttrykk...

Da snakker vi jo fort om litt mer penger ja :-/ Har et Elite stingray 5 filter nå... Er det noe jeg kan gjøre for å gjøre dette rekesikkert? Eller er det kanskje rekesikkert?
Her er kanskje et bedre bilde av filteret...
Plussmedlem

Er dette samme filteret som du linket til?
Her er det også en ok luftpumpe som jeg TROR skal passe...

Elite Stingray er vel ikke de slemmeste mot reker og yngel. Nå er vel dette monste versjonen også, så har ikke noen sånn voldsom vanngjennomstrømming...
Pumper 144 liter i timen om jeg regnet dette riktig (38 gallons), så aner ikke om dette er mye eller lite. Kommer rekene til å bli skadet i en slik pumpe eller er det yngelen som er problemet?

Og ja ser ut som sammen filteret. Om luftpumpen ikke er dyrere heller så var det jo ikke ille... Får høre med butikkene rundt her om de har noe!

Tusen takk for tålmodigheten!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap