Ny pumpe til 110 liter.

Heisann.

Jeg begynner å bli lettere oppgitt over hvor dårlig filtreringen er på den standard pumpen som er med.

Jeg ser at vannet går i "sirkel" rundt pumpen og lite strøm mot filter inntaket.

Er det noen grunn for meg å evt. få i meg en annen pumpe (utvendig,innvendig)?

Vil det bli evt. bedre ved å kjøpe en kraftigere pumpe fra Juwel?

Hei hei.

Det vil nok hjelpe litt på om du kjøper en kraftigere pumpe fra juwel, men filtervolumet ditt vil fremdeles være det samme.

Hvis du først tenker på å bytte pumpe ville jeg nok anbefalt deg og byttet ut juwel sin innvendige med en utvendigpumpe. f.eks. JBL e900. Har denne pumpen selv og er svært fornøyd.
Er ikke så veldig gira på å ha en utvendig pumpe,da jeg er redd for å få søla masse vann på gulvet ( har ei lita ei som er glad i og røre på ting) =)

Da er jeg mere gira på og oppgradre den innvendige pumpa.
Hvilken pumpe sitter inne i Juwel800?
Ser ikke tallet da den er innkappslet i den jæ*** beholderen.
Plussmedlem
Tror den er 600l/t.
I juwel record 800 sitter det bioflow 400.
Tusen takk for svar.

Vil det bli for voldsomt med juwel 1000?
Bør jeg heller satse på 800?
Neida, jeg har en 100l/m i mitt 125 liter, og venner du utløpsrøret litt oppover, så det blir litt bevegelse i overflaten, så går det helt fint.

Jon
Slet fælt med få til riktig sirkulasjon i en Juwel Vision 450, med BGA og annen moro som resultat. Endte med å plassere utblåset slik at det beveger overflata før det treffer omtrent midt på frontglasset, da sirkulerer vannet helt ned i bunnen.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap