Guppy/dverggurami?

Skal nå skaffe meg et 60 liters akvarium, og har lyst på guppy og dverggurami i det, ser ut til at disse fiskene kan gå sammen etter det som står i fiskebasen vertfall, eller hva mener dere? er det flere fisk de kan gå sammen med evt?
Med rette vannverdiene så skal de nok gå helt fint sammen. Men de bruker samme del av akvariet, og gupper formerer seg raskt, så det kan fort bli dårlig plass.

Med to fiskearter i toppen/midten av akvariet så har du veldig god plass på bunnen, og nesten alle de artige fiskene (synes jeg) er på bunnen titt litt på f.eks kuhlii og vanlig ancistrus oppdretsvariant. Begge liker relativt bløtt vann, men om du balanserer hardheten på 10 så skal det være mulig ihvertfall. Det finnes også en god del andre maller som liker hardt vann, men de er ofte litt dyrere. Søk litt i L-mallene og se om du finner noe artig Vær obs på at mange maller trenger mye mer plass enn 60 liter.
siande
Med rette vannverdiene så skal de nok gå helt fint sammen. Men de bruker samme del av akvariet, og gupper formerer seg raskt, så det kan fort bli dårlig plass. Med to fiskearter i toppen/midten av akvariet så har du veldig god plass på bunnen, og nesten alle de artige fiskene (synes jeg) er på bunnen:) titt litt på f.eks kuhlii og vanlig ancistrus oppdretsvariant. Begge liker relativt bløtt vann, men om du balanserer hardheten på 10 så skal det være mulig ihvertfall. Det finnes også en god del andre maller som liker hardt vann, men de er ofte litt dyrere. Søk litt i L-mallene og se om du finner noe artig:) Vær obs på at mange maller trenger mye mer plass enn 60 liter.

har sett litt på kuhlii, og likte den kjempe godt, så tror nok det kan bli den også ja
ancistru er vel en algespiser, er det ikke ? er vel litt greit å ha Skal bli morro å begynne
Begge to er fine. Bare husk at du du vil være helt på kanten når det kommer til vannverdier, så du må regulere dem nøye. guppyene er faktisk de som vil gi deg mest arbeid med vannverdiene, kuhlii, ancistrus og guramier går svært godt sammen og har svært like preferanser for vannverdier.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap