Hvor stor er en "god strim"?

Hva er for deg en "god stim" ?

F. eks med kardinaler/neontetra/rødmunntetra osv, småfisk som stimer og liker seg mange sammen.

Selv synes jeg 10 av disse liksom bare er en dråpe i havet. Skal man se dem skikkelig så er 25-30 liksom mer en stim.

Men ser jo at mange har 8-10 av f.eks disse.

Kanskje mange få av hver sort for å få plass til flest mulig forskjellige fiskeslag?

Har typen fisk noe å si for hvor stor en god stim er?
Det kommer jo helt ann på størrelsen på akvariet. Rekorden min av stimfisk er 137 kardinal tetra i en 2700 liter, men der var det mange glupske fisk. Så det varte ikke så lenge...
Plussmedlem
Så en stim på ca 400 neon, rimelig kult...
Oi. det var mange !

Men skal man få glede av fiskene, så bør man etter min mening ha nok av dem til at de virkelig synes igjen. iallefall om det er små stimfisk.
har man er lite akvarium, så bør man vel da kutte ned på andre fisk.

Jeg må ærlig si at jeg har hatt 10 kardinaler eller neontetra, og tenkt at "dette er jo en passelig stim" .. Men du verden for en følelse det ble da jeg økte til 30 ! Kunne fint hatt 40 også, og heller gått antall fisk av andre sorter.

det ble en lysende blå og rød stim, og de satte virkelig farge på akvariet mitt ! Et syn for øye

Og så er det jo noe i det at skal de føle en trygghet i å være stim, så er ikke 5-6 nok.

Blir som i standupshowet Dagfinn Lyngbø, som fortalte om da han fikk seg hund, og hunden skulle telle opp flokken sin .... "flokken !! hvor e du??", "å ja, en to ...... så vrimler vi bortover her" ... hehe.

her er foresten en link, den er morsom.

http://www.youtube.com/watch?v=xVmNCt0XgQk
Enig i det du sier angående en stim. Har selv hatt i underkant av 40 kardinal, og det gir et helt annet inntrykk enn de 11 jeg har nå. Kjenner at jeg må en tur i butikken i løpet av uka :P
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap