Novo prawns versus nano prawns??

Fant ikke jbl sin novo prawns her, men er nano prawns det samme? Mener det var det det het.... Altså tabletter.

Som vanlig kunne de svare minimalt i butikken. Jeg vil og ha noe som øker gh, men de tilbyr kun gh salt. Det vil jeg jo ikke ha pga sneglene... For det finnes et annet stoff som øker gh eller har jeg misforstått? HUn ville gi meg kalk isteden, men ph er på 7,5 så da synes jeg ikke det var det lureste tipset å komme med... *sukk, hvor er de butikkansatte som kan dette?*
JBL Nowoprawn er et spesialfôr reker og kreps ,vet ikke om det var akkurat det du tenkte på ?

For å øke gh kan du fint bruke mineralstein (fås kjøpt privat her på forumet bl.annet)
dette øker ikke ph.
En billig og enkel måte å øke GH på er å stikke innom Panduro Hobby og kjøpe alabastergips :o)

Har hørt at mye fôr som selger som rekerfor slett ikke er egnet som det. Reker skal ha vegetarkost, og pleco tabletter og annet for for herbivore fisk er egnet som rekemat. Du kan også bestille mye fin rekemat hos Mical Niesar, han har annonse i Rubrikkforumet.
Takk for svar!!

Sølvi: Fikk anbefalt dette til sneglene!?! Ja JBL sitt.. Hjelper dette på skallet eller noe? Skal sjekke ut mineralstein..

vara79: Nå skal ikke jeg ha rekemat, men mat til snegler! Vet ikke om det går ut på det samme da!? :-P hehe... Alabastergips inneholder vel kalk? Går ikke ph opp også da?
Delia
Takk for svar!! :-) Sølvi: Fikk anbefalt dette til sneglene!?! Ja JBL sitt.. Hjelper dette på skallet eller noe? Skal sjekke ut mineralstein.. vara79: Nå skal ikke jeg ha rekemat, men mat til snegler! ;-) Vet ikke om det går ut på det samme da!? :-P hehe... Alabastergips inneholder vel kalk? Går ikke ph opp også da? :-)




Det skal hjelpe på skallet og ja ,bruker dete selv til rekene mine ,ja sneglene spiser det jo og da

Trodde og at kalk økte ph ?
Du har ikkje sjans til å undersøke på flere butikker da. Du kan trygt bruke den som heter Noraq GH/Th + om du har snegler. Det fekk i alle fall eg råd om å bruke her inne når vi kastet oss ut i dette her.
Ivar og Tone
Du har ikkje sjans til å undersøke på flere butikker da. Du kan trygt bruke den som heter Noraq GH/Th + om du har snegler. Det fekk i alle fall eg råd om å bruke her inne når vi kastet oss ut i dette her.


Joda, kan sjekke andre butikker Denne var bare nærmest og hvis dette var det samme så spilte det jo ingen rolle, men tar meg en tur i helgen på shopping!
Noraq GH/Th+.... er ikke det salt da? Tåler sneglene det? Er jo for deres skyld jeg vil øke gh igjen... Skjønner ikke hvorfor den har droppet fra 12 til 7....
Den vi ikkje kan bruke er basert på klorider og ikkje den andre.

Om du skriver inn Noraq GH/Th + i Søkemotoren her så finner du tråder der det står om dette.

Lurt å kjøpe seg mineralsteiner også. Da slipper ein ¨å tenke så mye ved vannbytte og slikt. Dei løser seg opp sjølv.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap