Hvor mye bør jeg gi for et brukt akvarium?

Får muligens kjøpe et brukt akvarium 80-100l med lysarmatur og filtersett. Vet ikke merket, men regner med er er en pakkeløsning.

Ser det ligger 92 liter komplett sett på Aquamanias til 1500,- Og et helglass på 96 liter til 950, billige pumper til den størrelsen ligger på 400,-

Hvor mye bør jeg gi for dette akvariet? Vet ikke hvor mye det er brukt enda, men alt fungerer. Jeg ser for meg max halv pris... 6-700 kr eller faller det mer i verdi når det har vært brukt... Har jo ingen garanti for pumpa, så de kan jo ikke kreve allverdens for den...
Jeg vil si at det avhenger av flere aspekter. Ikke minst merke på både kar, pumpe, og annet utstyr. og ikke minst hvor mye utstyr som følger med.
Akvariet er på mellom 80 og 100 liter, innvendig filter fra Aquael, varmekolbe og topp med lysarmatur. Følger også med en bakgrunn til å klistre på bak. Får det for 500.
RagnhildP
Akvariet er på mellom 80 og 100 liter, innvendig filter fra Aquael, varmekolbe og topp med lysarmatur. Følger også med en bakgrunn til å klistre på bak. Får det for 500.

Prisen virker "grei" om alt er i orden. Siste karet jeg kjøpte i str du nevner, var en akvastabil 85L komplett med utstyr for 350 kroner.

Det er noen momenter som spiller inn i forhold til pris på brukte kar

Hvor en bor
tilgang til brukte kar
årstiden ( mye billig å få tak i rett før sommeren og på sommeren )

For meg virker det som det er noe dyrere i nord enn her på østlandet. Mye av grunnen til det er at det er lange avstander, og begrenset utvalg. Klart skal en kjøre flere ti-talls mil for et kar, eller noen fisk..... blir det fort dyrt.

På finn.no gies det av og til bort komplette kar, og har selv hentet et par stk siste par årene.
Ok. Takk for svar.
Karet har stått tomt under 6 mnd, og alt skal være ok. Hadde vi bodd sørafor hadde det selvfølgelig vært mye lettere å få tak i kar brukt, og til en billig penge. Har vært og sett på Finn flere ganger, men det blir veldig vanskelig å dyrt å få sendt et akvarie nordover, så da er det vel likegreit å ta til takke med det vi får tak i her...

Eller så får jeg slutte å være så impulsiv å vente til vi flytter til sommeren...

Må sove litt på det
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap