Kan jeg ta ancitrusen min sammen med skiferhula oppi en fødeboks?

som sagt i overskriften.. kan jeg ta ancitrusen min sammen med skiferhula oppi en fødeboks? tror han ligger og ruger der inne, men som så mang en gang før så vil naturen ordne opp selv oppi pytten min og sjansen for å bli spist er rimelig stor.
så lurer da på om det er mulig å beplante fødekassen(som er ganske stor) og ta hele hannen med hula og alt og legge oppi der til jeg ser yngelen på usiden av hula? -for så å ta hannen tilbake igjen selv...

går dette???
Vil tro at skiferhulen er såpass tung at fødekassen vil synke.
Ville heller passet på når eggene er klekket og pappaen begynner å bevege seg ut av hulen og da ta den ut og tømme yngelen i et fødekar.
Enda et akvarium? hvis du har plass og råd....
Jeg ville skaffet meg et lite 60 liters akvarium, gjerne brukt og gjerne større også... Så kunne du flyttet hele skiferhula med fisk og unger inni. Eventuelt vente til det bare er unger inne i den. Da må du vente litt til de er store nok. Jeg har flyttet en keramikkhule med unger inni flere ganger. Leksparet mitt har ynglet mange ganger...

Belønningen ligger da i å ha et akvarie som kan bli et oppvekstakvarie for disse fiskene. Når det gjelder ancistrus oppdrettsvariant, så har det blitt mange av disse etterhvert, slik at det blir til overs til andre akvarier og dyrebutikker.

Men dersom du får litersyken, så er det nok en sjanse for at du fyller opp et eventuelt oppvekstakvarie også...
Plussmedlem
Er det en fødekasse av den typen som sirkulerer vannet fra hovedkaret igjennom?
Såsant fødekassen tåler det og ikke vil synke med hulen oppi, ja det kan du...

Flytte hule med nyklekkede yngel til et annet kar??? Skeptisk... Som nyklekkede er de veldig sårbare. Da er det bedre å flytte de til et nytt kar mens det fortsatt er egg...

takk for svar folkens.

det er et plasynglekar som vill eha sunket, men tenkte "bygge" det opp og få hengt det fast foran pumpa slik at det ikke sank.

har en 60 liter stående her, og en 30 liter, og en 120 liter som jeg nett har levert til en nabo av meg... litersyken traff meg, men så en liten stund etterpå så traff realiteten med. realiteten er at vi har et knøttelite hus, knøttelita stue og 4 unger under 5 år som krever sitt, så da måtte jeg rett og slett få ut de små akvariumene mine som jeg brukte som yngleakvarium.. og beholdt det største på 200 liter (ville så gjerne hatt enda større, men dette får holde en stund til)

ville bare forhøre meg litt så jeg ikke gjorde noe galt og plutselig drete dem istendenfor de ynglene.. noe jeg kanskje allerede har gjort.. se tråd jeg snart legger ut...

takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap