Må enten ha en-to til perlegurami eller kvitte meg med de. har jeg for mange fisk til å få flere oppi der?

Har et 200 l akvarium med tetratec ex 700 utvendig filter.
Kjøpte meg to stk perleguramier som så veldig ut som et par i butikken. De var fredlige i to uker og alt var harmoni i karet. Så begynte hannen å lage skumrede( det forsvant pga sirkulasjon , er ikke så hypp på oppdrett akkurat nå så likegreit). Men etter dette så ble han helt crazy banana og hu stakkars jenta rømmer jo så godt hu kan. Han bare jager hu på nåværende tidspunkt. Men kan fort se for meg at det blir skikkelig terror.

Per dags dato har jeg i karet:

- 3 sae
- 4 amano reker
- ei malle
- 6 bolivianske sommerfuglciklider. Disse har nylig kommet i karet men er ungfisk enda og veldig fredlige. Mulig disse får eget kar etterhvert.
- 3 mollyer
-10 rødmunnstetra og 5 neontetra som er igjen etter en litt større stim
- 6 kuhli ål

Blir det for mye med 1-2 hu guramier til?

Hadde egentlig tenkt til å si stopp oppi der nå som Sommerfuglciklidene kom. For har ikke plass/råd til nytt kar før om noen mnd. Men noe må jo gjøres fort med denne stakkars plaga hunnen. Karet er godt beplantet og hun prøver å gjemme seg godt. Men han er der så fort hu kommer ut stakkars.
Det ser i grunn ut som om du har nok fisk og at 2 perler til kan bli litt mye.

Generelt så er det min erfaring at perlegurami er en veldig fredlig og harmonisk fisk. Jeg har aldrig hatt dem i lek, men jeg har lest at hannen er en utrolig oppofrende far . Det er vanlig at man tar hunnen ut av karet når man har egg. Siden det ble laget skummrede så kan det hende at hannen din tror at han skal beskytte rede/egg. Hvis det er bakgrunnen så tror jeg ikke du vil løse noe ved å sette inn flere hunner...
Tilfeldig bekjentskap
© Mads G Sandhåland
Reklame for plussmedlemskap